Este vorba, potrivit datelor din SICAP, de Astra Vagoane Călători Arad – RRC QINGDAO SIFANG CO. LTD și turcii Durmazlar Makine San Ve Tic AS. Asocierea cu chinezii a fost singura soluție găsită de arădeni pentru a putea îndeplini criteriul eliminatoriu privind cifra de afaceri din caietul de sarcini(minim 260 de milioane de lei în fiecare din ultimii trei ani). Anunțul potrivit căruia sunt doar două oferte pentru tramvaie, acestea fiind și deschise, a fost făcut de primarul Capitalei Gabriela Firea.

Nu este clar cu ce model de tramvai va veni asocierea Astra – Sifang, însă este puțin probabil ca cesta să fie din gama arădenilor, Imperio ori Armonia, din două motive: în primul rând, fabrica este la capacitate maximă de producție pentru următorii ani, întrucât Astra a câștigat contracte pentru tramvaie în țară și mai are de livrat și vagoane de cale ferat la export. “’… vom lucra la capacitate maxima, chiar depasim capacitatea. Avem contractate 62 de tramvaie prin câștigarea licitatiilor la Cluj-Napoca, Oradea și Galați . Mai avem de produs vagoane si pentru Cehia”, spunea, în ianuarie, Valer Blidar, proprietarul Astra. În plus, chinezii, de fiecare data când au participat la licitații în afara țării, au venit cuprodusul lor. Este și obicei chinezesc, ca la orice investiție într-un alt stat să fie folosită cât mai mult din forța de muncă, tehnologia și materialele chinezești.

Din aceste considerente, probabil că înțelegerea dintre Qingdao și Astra se referă la asamblarea la Arad a tramvaiului chinezesc, ceea ce presupune că valoarea adăugată local ar fi minimă. Ar fi totuși ceva, spre deosebire de cealaltă variantă.