„Ca urmare a necesitării desfăşurării unei campanii ample de informare cu privire la regulile care vor trebui urmate după finalizarea stării de urgenţă, Guvernul a decis derularea unei campanii de informare. Această campanie reprezintă şi un sprijin pentru industria mass media şi jurnaliştii din România, care în această perioadă au veniturile din publicitate afectate în mod semnificativ şi, în absenţa unei astfel de campanii funcţionarea lor ar fi afectată, cu consecinţe extrem de grave în ceea ce priveşte funcţia lor de informare corectă a cetăţenilor.

Proiectul a rezultat ca urmare a consultărilor cu structurile asociative din industria mass media, din publicitate, atât din presa scrisă, cât şi din televiziune şi radio. La propunerea acestor structuri a fost instituit un mecanism cu criterii clare, obiective, transparente, de alocare a fondurilor pentru derularea acestei campanii.
Vorbim de un buget alocat de maxim 200 de milioane de lei pentru derularea campaniei pe o perioadă de patru luni. Mai mult de jumătate din acest buget este alocat pentru zona de presă tipătită, online, locală sau regională”, a declarat şeful Cancelariei premierului, Ionel Dancă.

Potrivit acestuia, campania se va desfăşura printr-o aplicaţie informativă, dezvoltată de Autoritatea pentru Digitalizarea României şi gestionată de Secretariatul General al Guvernului.

„O platformă web în care toţi participanţii care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate se pot înscrie pentru a participa la această campanie, iar în urma înscrierii în această platformă va fi publicat raportul cu sumele alocate pentru fiecare participant media şi condiţiile contractuale pentru participare la această campanie.

În limita bugetului alocat, în funcţie de evoluţia necesităţilor de informare publică, această campanie poate fi prelungită, în limita bugetului alocat”, a mai precizat Dancă.