Airbus (simbol bursier: AIR) a anunțat planul de adaptare a forței globale de muncă și redimensionarea activității comerciale ca răspuns la criza generată de COVID-19. Se așteaptă ca acest proces să aibă ca efect eliminarea a 15.000 de posturi până în vara anului 2021. A fost lansat procesul de informare și consultare cu partenerii sociali și se așteaptă să se ajungă la acorduri pentru implementare începând cu această toamnă.

Activitatea comercială a scăzut cu aproape 40% în ultimele luni, pe fondul crizei fără precedent în industrie. Producția de avioane a fost adaptată în consecință. Airbus este recunoscător pentru sprijinul guvernamental primit, care a permis companiei să limiteze aceste măsuri de adaptare. Cu toate acestea, în condițiile în care nu este de așteptat ca traficul aerian să își revină înainte de 2023 sau chiar 2025 la nivelul dinaintea pandemiei, Airbus este nevoit acum să ia măsuri suplimentare, în concordanță cu perspectivele post-pandemie.

Ca urmare a unei analize aprofundate a cererii din partea clienților care a fost realizată în ultimele luni, Airbus anticipează că este necesară adaptarea forței de muncă în contextul COVID-19 prin reducerea de posturi după cum urmează:

  • 5.000 de poziții în Franța
  • 5.100 de poziții în Germania
  • 900 de poziții în Spania
  • 1.700 de poziții în Marea Britanie
  • 1.300 de poziții la alte unități Airbus

Aceste măsuri includ subsidiarele Airbus Stelia din Franța și Premium AEROTEC din Germania. Ele nu includ, însă, aproximativ 900 de poziții identificate pentru restructurare înainte de pandemie la Premium AEROTEC, în Germania, care vor fi implementate acum în cadrul planului global de adaptare.

Detaliile planului de adaptare la COVID-19 vor fi finalizate împreună cu partenerii sociali. În condițiile în care nu se poate renunța în această etapă la acțiuni obligatorii, Airbus va lucra cu partenerii sociali pentru limitarea impactului planului de restructurare prin toate măsurile sociale disponibile, inclusiv plecările voluntare, pensionarea anticipată și schemele de șomaj parțial pe termen lung acolo unde este posibil.

“Airbus se confruntă cu cea mai gravă criză pe care industria a cunoscut-o vreodată”, a spus Guillaume Faury, CEO Airbus. “Măsurile luate până acum ne-au ajutat să absorbim șocul inițial generat de pandemie. Este momentul acum să ne asigurăm că ne putem susține și putem depăși criza ca o companie solidă, lider în domeniul aerospațial, adapându-ne la schimbările copleșitoare ale clienților. Pentru a ne confrunta cu realitatea trebuie să luăm noi măsuri în continuare. Echipa de management și Consiliul Director se implică total pentru a limita impactul social al acestui proces de adaptare. Le mulțumim partenerilor guvernamentali că ne ajută pe cât posibil să ne menținem expertiza și know-how-ul și pentru rolul important pe care l-au avut în limitarea impactului social al crizei asupra industriei noastre. Echipele Airbus ne vor ajuta, cu talentul și competențele lor, să ne împlinim ambiția de a crea un viitor sustenabil pentru domeniul aerospațial”, a mai spus Guillaume Faury.