În majoritatea cazurilor, asiaticii care decid să investească într-un sector atât de exclusivist precum cel al vinurilor franceze cu tradiție nu își doresc decât să obțină profituri importante din exportul către piețele din statele emergente. Există însă și o importantă componentă de „blazon”. Nu orice chinez poate vinde în propria rețea de hoteluri din Asia vinuri purtând emblema Bordeaux.
Este cazul lui Peter V. Kwok, managerul holdingului USI Partners Ltd din Hong Kong, deținător al unui important lanț de hoteluri în China și Tibet. Acesta a achziționat recent Tour Saint-Christophe, un mic castel din zona Bordeaux înconjurat de o podgorie care se întinde pe nu mai puțin de 17 hectare. Conform Bloomberg, în ciuda evidentei dorințe de a epata, afaceristul nu a dorit să facă public prețul plătit francezilor de la  Castel Group pentru impozanta proprietate însă, pentru comparație, un edificiu similar, dar cu numai o treime din dimensiunile podgoriei achiziționate de Kwok costă circa 3,5 milioane de euro.
Motivele unei asemenea investiții pot părea cel puțin ciudate dacă avem în vedere că, în ultimii ani, consumul de vin din Franța a scăzut simțitor. Numai că, exact acest „amănunt” a oferit chinezilor oportunitatea de a se înscrie în cursa declanșată cu zeci de ani în urmă de belgieni, germani, olandezi sau britanici. Multe afaceri mici ale unor francezi cu sânge mai mult sau mai puțin albastru au ajuns la fundul sacului forțându-i pe proprietari să vândă proprietățile la prețuri mult mai mici decât cele de catalog. Prin urmare, cei 12 investitori asiatici care, conform surselor Bloomberg, au achiziționat deja podgorii în zona Bordeaux au găsit momentul oportun pentru a se lansa într-o afacere cu totul nouă pentru ei, dar extrem de profitabilă. Asta pentru că, în loc să vândă pe piețele clasice ale mărcilor franțuzești, chinezii comercializează nobilele vinuri în zona asiatică, acolo unde industria luxului este încă în plin avânt. Iar o sticlă de vin de Bordeaux poate fi vândută cu nu mai puțin de 350 de euro.
Culmea este că, având suficiente resurse financiare, chinezii se descurcă mult mai bine decât francezii în acest domeniu complet străin lor. După achiziția făcută, Peter Kwok nu numai că a continuat să extindă domeniul său, dar a angajat și unul dintre cei mai cunoscuți consultați în materie de vinuri, Michel Rolland. „Afacerile cu vinuri nu sunt deloc ușoare. E nevoie de pasiune. Iar vinul chiar trebuie să fie bun. A fost nevoie de 10 ani ca să înțeleg asta”, mărturisește Peter Kwok.
O altă posesoare de castel și podgorie în zona viticolă Bordeaux este Haiyan Cheng. Conducând afacerile tatălui său în această zonă chinezoaica a găsit o altă metodă de afaceri, complementară exportului către China, unde vinde sticlele sale de vin cu prețuri cuprinse între 30 de euro și 350 de euro. Cheng a construit pe podgoria de 60 de hectare a familiei sale spații exclusiviste de cazare, săli pentru degustare și evenimente speciale. Toate acestea pentru turiștii chinezi pe care îi aduce tocmai din Asia pentru a simți „gustul” stilului de viață francez.
Această miniinvazie a afaceriștilor chinezi într-o zonă exclusivistă a Europei, dominată de familii cu nume foarte vechi, multe dintre ele cu rădăcini nobiliare, a dat naștere unui val de îngrijorare printre localnici. În ciuda faptului că dețin o parte infimă din totalul de 8.650 de proprietăți cu podgorii importante aflate în zona Bordeaux, asiaticii sunt priviți ca „invadatori”, iar teama că aceștia vor distruge o tradiție și un renume care datează de sute de ani este tot mai mare.