Pe primele trei locuri în această categorie s-au clasat aeroporturile Milano-Bergamo, Porto şi Glasgow, iar locul 5 a fost ocupat de Budapesta.

La categoria aeroporturilor cu peste 25 de milioane de pasageri, primele locui sunt ocupate de: Madrid, Istanbul Ataturk, Londra Gatwick, Amsterdam şi Barcelona.

La categoria 10 – 25 de milioane de pasageri, primele locuri au fost ocupate de aeroporturile Atena, Londra Stansted, Istanbul Sabiha Gokcen, Dublin şi Lisabona, iar la categoria sub 5 milioane de pasageri topul este format din Santorini, Sibiu, Cluj, Astrahan – Rusia şi Azore – Ponta Delgada.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a înregistrat, în primele şase luni ale anului 2015, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa Aurel Vlaicu, un trafic aerian de peste 4,217 milioane de pasageri şi 52.116 mişcări de aeronave (aterizări şi decolări). Din total, pe Aeroportul Henri Coandă s-au înregistrat peste 4,215 milioane de pasageri şi 46.426 mişcări de aeronave, se arată într-un comunicat al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti.

Numărul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile Bucureştiului în primul semestru din 2015 a înregistrat o creştere relevantă, de 12,58%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, creându-se astfel premisele atingerii pragului de 9 milioane de pasageri în întreg anul 2015.

Evoluţia numărului de pasageri pe cele două aeroporturi ale Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti devansează semnificativ tendinţa generală înregistrată la nivel european, de 4,5%. Pe aeroporturile Capitalei s-a înregistrat, de asemenea, şi o creştere a numărului de mişcări de aeronave, depăşind şi la acest capitol trendul european, de 2%. Astfel, în primele şase luni ale anului 2015, numărul mişcărilor de aeronave pe aeroporturile din Bucureşti a crescut cu 8,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti operează în prezent 31 de companii aeriene, care transportă pasageri către 70 de destinaţii. În anul 2014, pe AIHCB au început să opereze două noi companii aeriene, Ryanair şi Air Baltic.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti şi-a început activitatea la data de 5 februarie 2010 şi asigură coordonarea operaţională şi managementul celor două aeroporturi ale Capitalei. CNAB a fost înfiinţată prin fuziunea societăţilor care gestionau aeroporturile bucureştene Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu. AGERPRES