Grecia a acceptat în aprilie să vândă o participaţie de 67% în portul Pireu grupul Cosco, pentru 368,5 milioane de euro. După aprobarea acordului de concesiune, tranzacţia mai trebuie aprobată de Parlament şi de Autoritatea de Concurenţă. 

Este a doua mare privatizare majoră din iulie, când Grecia a obţinut al treilea pachet de asistenţă financiară, în valoare de 85 de miliarde de euro, ce prevede vânzări ale activelor de stat. Banii obţinuţi vor fi folosiţi la achitarea împrumuturilor primite pentru recapitalizarea băncilor şi pentru finanţarea investiţiilor. Anul acesta, Grecia vrea să vândă o participaţie majoritară în portul Thessaloniki. 

La sfârşitul lunii mai muncitorii din portul Pireu au declanşat o grevă de 48 de ore, anunţând că se opun vânzării şi cerând protejarea statului lor în cadrul privatizărilor. Vineri, ei s-au strâns în faţa clădirii unde a avut loc adunarea acţionarilor portului Pireu, fiind supravegheaţi de 300 de poliţişti. Muncitorii refuză să reia lucrul până când nu primesc asigurări de la Guvern privind drepturile lor. 

Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au anunţat recent că firma Cosco ar urma să înainteze o ofertă pentru preluarea companiei de cale ferată din Grecia, Trainose. Prin achiziţionarea Trainose şi a portului Pireu, Cosco ar obţine legături maritime spre Canalul de Suez şi legături feroviare către Balcani şi Europa Centrală şi de Est (CEE). 

În decembrie, Cosco şi-a sporit forţa financiară după ce a fuzionat cu China Shipping Group. Acum, compania se concentrează pe extinderea cotei de piaţă în Grecia, într-o perioadă dificilă pentru sectorul de transport maritim. 

AGERPRES