Să te pregătești de căutarea unui job nu înseamnă să te limitezi la pregătirea unui CV reușit. Dacă obiectivul tău este să-ți găsești un job bun, atunci sunt mai multe aspecte pe care trebuie să le bifezi:

 

1. Găsește pe cineva să te recomande. De regulă, recomandările din interior sunt destul de prețioase atunci când vine vorba de completarea echipei unei companii cu noi membri, deoarece conducerea își dorește ca echipele să fie formate din persoane compatibile. Mai mult, 71% dintre experții americani în recrutare au afirmat, în cadrul unui studiu citat de USNews.com, că recomandările angajaților sunt cea mai bună sursă pentru găsirea candidaților.

 

2. Investește în învățarea unor abilități tehnice. Numeroși candidați sunt refuzați din cauza lipsurilor la capitolul abilități tehnice, de utilizare a calculatorului sau abilități specializate. Știind care sunt abilitățile necesare în domeniul tău de activitate, te poți pregăti din timp pentru cerințele angajatorului cu ajutorul unui curs online sau offline de perfecționare.

 

3. Subliniază practica, nu teoria. În special tinerii aflați la începutul carierei au tendința să scoată în evidență studiile și realizările academice. Acestea, însă, nu îi ajută foarte mult la găsirea unui loc de muncă potrivit. În schimb, specialiștii în recrutare le recomandă tinerilor să scoată în evidență în prezentarea lor stagiile de practică și internship-urile efectuate.

 

4. Fii pregătit să faci un test. La un anumit moment al interviului de angajare, s-ar putea să ți se ceară să rezolvi un exercițiu sau să faci un anumit test în cadrul căruia să pui în aplicare abilitățile teoretice și practice. Aproape șase din zece angajatori americani folosesc această modalitate de a evalua candidații. Așa că nu te lăsa surprins de o eventuală invitație la test.

 

5. Procesul de recrutare durează, în cele mai multe cazuri, între una și trei săptămâni. Fii pregătit ca, în această perioadă, să ai mai multe întâlniri cu mai mulți reprezentanți ai companiei, înainte de a primi o ofertă finală.

 

6. Trei abilități la mare căutare. Majoritatea specialiștilor în HR caută candidați comunicativi, care se adaptează cu ușurință la condiții noi și orientați către rezultate. Ai grijă să le educi în tine și să le treci în CV.