1968 Anii ’70 reprezintă o relaxare în modă și aduce cu sine un non-conforism în stilul vestimentar al doamnelor. Moda acestei vremi este marcată de hainele în stil hippie, disco, punk și boho-chic. Silueta femeilor nu este deloc forțată în această decadă, mizându-se pe naturalețe și relaxare.Tot acum este perioada de glorie a fenomenului “disco”, care de altfel dictează și tendințele în fashion. Moda disco a făcut pantofii cu platformă celebri. Machiajul este din ce în ce mai strident, se folosesc culori tari, metalice, iar coafurile purtate sunt cele în stil bufant, dar cât mai natural. Decada anilor ’70 este una dinte cele mai ciudate perioade din istoria modei, întrucât atât look-urile naturale și lejere, dar şi lucrurile sclipitoare şi culorile vibrante erau preferate de femei. Partea de “glamour” a acestei decadă este reperezentată de de hainele caselor de modă Yves Saint Laurant și Biba. Acum apare și moda pantalonilor purtați de femei, dar și costumul smoking pentru doamne. Ca icon-uri ale vremii îi putem menționa pe Freddie Mercury, John Travolta și Debbie Harry și Bianca Jagger.
1978 În anii ’80 este vorba despre exces și despre vizibilitate. Femeile vremii purtau părul tapat, bijuterii mari, culori puternice. Silueta care dicta tendințele era una atletică, zveltă, sportul căpătând popularitate, așa că doamnele trebuiau să aibă un corp lucrat și tonifiat. Din garderobă nu puteau lipsi culorile tari, sacourile și rochiile cu umeri supra dimensionați, fustele scurte de blug, bluzele largi și jambierele. Acum devine foarte populară moda hainelor over-size, femeile adoptând uneori un look mai apropiat de cel al bărbaților, demonstrând astfel că sunt puternice și egale cu ei. În ceea ce privește accesoriile, cei mai populari erau cerceii de mari dimensiuni și brățările în număr cât mai mare. Pentru coafură, doamnele alegeau să-și tapeze părul și să îl accesorizeze cu funde, bentițe și elastice. Printre cele mai populare brand-uri ale vremii se numără Escada, Versace și Karl Lagerferd. Acum este perioada de glorie și a casei de modă Thierry Mugler care dictează moda “power dressing”, ce este reprezentată prin costumele femeilor de business. De departe cea mai marcantă personalitate pentru anii ’80 este Madonna. În 1984, apare renumita piesă a Maddonei „Like a Virgin” care devine hit în toată lumea, iar în scurt timp ea devine un fashion icon.
1988 Acum supermodelele dictează tendințele. Asta înseamnă că idealul de femeie frumoasă era o femeie zveltă, slabă, cu un chip angelic. Modelele Cindy Crawford, Claudia Shiffer, Naomi Campbell, Kate Moss erau idolatrizate în toată lumea. După cum știm, România din anii ’90 era proaspăt ieșită din communism, iar asta se vedea și în stilul vestimentar al oamenilor. Blugii prespălați cu talie înaltă erau la modă, cămășile în carorui la fel, jachetele din denim sau din piele erau în mare vogă și ele, în principal stilul vestimentar era unul cât se poate de relaxat. Un accesoriu “must have” al vremii era chockerul purtat la baza gâtului. Moda hainelor “grunge” poate defini cu exactitate această perioadă, care de altfel a revenit în tendințele actuale. Acum putem observa o trecere de la coafurile voluminoase la unele mai simple. În ceea ce privește machiajul, se merge pe culori naturale, doar buzele fiind evidențiate prin culori mai aprinse, iar pentru ochi se folosea dermatograful și rimelul. Casele de modă care se bucură de popularitate în anii ’90 sunt Calvin Klein, Thierry Mugler și Moschino.
1998 Se schimbă mileniul, deci și stilul. Anii 2000, chiar dacă nu sunt chiar așa de departe de noi, sunt foarte diferiți de ce purtăm acum. Femeile au foarte multă încredere în ele, scapă de prejudecăți și încep să poarte print-uri îndrăznețe și să își arate cât mai mult din corp. Vedetele iubite ale vremii au fost Britney Spears, Paris Hilton, Christina Aguilera, Fergie și Madonna, care de altfel dictau tendințele în modă. Anii aceștia reprezintă o explozie de stil, de imprimeuri, de accesorii, de culori, iar din această cauză este destul de greu de definit. Dacă în anii ’90 la modă erau blugii cu talie foarte înaltă, în anii 2000 cei mai purtați sunt blugii cu talie extrem de joasă, de obicei alăturați unui tricou scurt, care lăsa pielea la vedere. Un accesoriu la modă, alăturat aproape la orice, era cravata. Alte obiecte vestimentare în vogă la acea vreme sunt fustele extrem de scurte, crop-topurile, pantofii cu toc cui și vârf ascuțit și adidașii cu talpă ortopedică. În România stilul era dictat de artiștii în vogă atunci și aminitim cu nostalgie trupele O Zone, Andre, Simplu, ASIA, N&D, Akcent și Hi Q.
2008 Rebeliunea vestimentară care începuse în anul 2000 își pierde ușor ușor din popularitate. Fiecare femeie face o selecție între ce îi place și ce nu, între ce i se potrivește și ce nu și își construiește astfel propriul stil. Tendințe apar în fiecare an, însă femeia secolului XX selectează și adaptează din aceste trenduri. Din păcate, de câteva zeci de ani media promovează tipare de frumusețe la care este greu de ajuns.Un exemplu de imagine iconică care dictează idealul de frumusețe actual sunt surorile Kardashian sau modelele Victoria’s Secrets.
2018 Anul tocmai s-a încheiat și sesizăm că ne aflăm într-o diversitate de stiluri de îmbrăcăminte. De la doamne foarte elegant îmbrăcate, la femei care adoptă un stil mai casual sau mai chic, nimeni nu se mai ghidează după reguli. Majoritatea femeilor au propriul stil definit și nu se mai respectă neapărat tendințele dictate de marile case de modă. Stilul vestimentar reflectă mediul din care provenim, domeniul în care lucrăm sau ce pasiuni avem. De câtiva ani putem sesiza o ușoară schimbare a modelelor promovate de marile case de modă. Aici ne referim la industria modelelor plus-size în care hainele designerilor sunt prezentate de femei care nu au un fizic perfect.