Pare că întreg livingul din revistă a fost creat de un grafician. În realitate însă, mobila şi decoraţiunile prezentate în catalog nu sunt decât „o colecţie de pixeli şi imagini realizate pe calculator”, scrie Wall Street Journal.

Catalogul trece în era 3D. Intreg livingul din revista va fi creat de un grafician, iar mobila si decorul prezentate in cele 324 de pagini ar putea sa nu fie mai mult decat o colectie de pixeli, noteaza Wall Street Journal. Ideea e să creeze o experienţă în care să te simţi înconjurat de mediul la care priveşti în calatog.

Gigantul suedez de mobilă cheltuieşte mai mult de două treimi din bugetul de marketing pe amenajarea spaţiilor de locuit şi prezentarea acestora în catalogul companiei.

Anul acesta, 12% din conţinutul pentru web, cataloage sau broşuri a fost realizat pe calculator, iar, la anul, procentul va creşte până la 25%.

În 2012, IKEA şi-a planificat să publice 208 milioane de cataloage  – mai mult decât dublu comparativ cu tirajul Bibliei -, în 62 de variante, distribuite în 43 de ţări.

"Este o modalitate simplă de a economisi bani. Nu va mai trebui să aruncăm bucătării întregi după terminarea şedinţelor foto", spune Anneli Sjogren, director de fotografie al IKEA.

IKEA are o strategie agresivă de menţinere a preţurilor scăzute; retailerul a tăiat preţurile în ultimul deceniu în medie cu 2%-3% pe an. Şi-a păstrat însă strategia de expansiune şi a continuat să obţină profituri mai mari.

Anul trecut, IKEA a înregistrat un venit de 22.641 euro pe angajat, cu 10% mai mare decât în 2009.
Sursa: The Wall Street Journal