Canah International şi-a început activitatea în 2008, în urma unei investiţii iniţiale de 1,7 milioane de euro, a omului de afaceri Dan Lăzărescu, fost director si actionar la furnizorul de servicii private Medicover si la compania de software TotalSoft. După ce a ieşit, în 2005, din toate afacerile pe care le avea în România, a aplicat pentru programul de finanţare SAPARD, care l-a impulsionat să înfiinţeze compania Canah. Ideea procesării canepii i-a venit cu totul intamplator, prin prisma unei cărţi pe care a citit-o – "Totul despre cânepă".

La început, piaţa era una de nişă, însă încet-încet, compania a început să îşi exporte produsele în 3 continente şi a devenit lider pe acest segment, în Europa.

De altfel, 80% din cifra de afaceri estimată pe 2013 vine din exportul în Europa (Anglia, Finlanda, Suedia, Danemarca, Germania, Belgia, Olanda, Franta, Cehia, Slovenia, Italia), Statele Unite si Israel sub trei forme: produse marca proprie, produse cu marca importatorilor sau vrac, pentru acestea din urmă fiind  cea mai mare cerere). Restul de 20% din producţie se vinde pe piaţa autohtonă.
„În 2007, cand am inceput business-ul, am decis să ne orientăm către pieţele externe, deoarece acolo există deja cerere. În România ne-am lovit in prima faza de reticența consumatorilor, care nu cunoşteau proprietăţile canepei si atunci era nevoie de educare, lucru pe care farmacistul singur nu-l putea face", potrivit lui Dan Lazarescu, administrator si acționar majoritar Canah International.
Cu timpul însă, consumatorii români au început să cunoască efectele benefice ale uleiului de cânepă si chiar să-l recomande celor din jur, iar medicii au început să recomande produsele ca şi tratament adjuvant. "Acum volumul vânzărilor pe piața locală are o crestere lunara de peste 5%, ceea ce este semnificativ pentru o piaţă de niţă, motiv pentru care avem in plan sa investim intr-o campanie de promovare a produselor in România”, a explicat Dan Lăzărescu.

Rămâne însă problema materiei prime: producătorul se loveste de imposibilitatea folosirii resurselor locale, în prezent fiind nevoiti să importe materia prima in proportie de 99.5% din Franţa şi China, restul fiind luat din producţia internă.

Potrivit acţionarului majoritar, Dan Lăzărescu, daca la inceputul anilor ’90, in Romania se cultivau peste 150.000 hectare de cânepaă, în prezent se mai cultiva doar cateva sute de hectare. Astazi, canepa a devenit o cultura de nisa si se intinde pe suprafete reduse de aproximativ 10.000 hectare la nivelul intregii Uniuni Europene. La nivel global aproximativ 30 de țari din Europa, Asia, America de Nord si de Sud permit cultivarea cânepei, cel mai mare furnizor fiind China.
"În 2006, când am inceput business-ul în Salonta, ni s-au alaturat 21 de cultivatori români, dintre care 3 bio-certificați, care în primul an au contractat pentru cultivare 260 de hectare. Apoi statul a retras subvenţia de cultivare a cânepii pentru sămânţă, ceea ce a dus în 2007 la dispariția lor”, a adăugat Lazarescu.

Speranţele Canah stau şi în creşterea piatei produselor certificate ecologic în Europa şi SUA, unde alimentaţia ecologică cunoaşte creştere continuă.

„Spre deosebire de Europa, unde vânzările din produse bio sunt mai mari decât cele nespecificate ecologic, în România raportul este invers, desi acestea cresc procentual de la an la an, reprezentând aproximativ 10% in momentul de faţă pe piata locală. Trendul bio se poate observa şi din varietatea produselor disponibile pe rafturile din România, hipermarketurile incep sa aloce spaţii dedicate coltului bio, insa la noi in tara nu vedem o crestere spectaculoasa in urmatorii 2-3 ani, deoarece pretul produselor certificate ecologic este încă un element prohibitiv raportat la nivelul veniturilor”, completează Dan Lazarescu.

Pentru perioada urmatoare, Canah International are în vedere dezvoltarea unor noi produse, atat in ceea ce priveste gama batoanelor, cat si a noilor pudre proteice destinate sportivilor.