„Aceste cifre ne indică o creștere a vânzărilor de produse medium-high, deși numărul de unități a scăzut. Considerăm că aceasta ilustrează volumul real al cererii, care nu mai este influențat de promoții agresive și canalizat pe anumite segmente. Am învățat să mizăm pe nevoia autentică a clientului de a primi, pe lângă un produs care îndeplinește cerințele de bază, și ceva în plus. Piața românească a avut întotdeauna un apetit ridicat pentru inovație, iar acest lucru va fi din ce în ce mai vizibil”, explică Mioara Bolozan, directorul de marketing al Whirlpool România.

Categoriile care au contribuit la aceste creșteri valorice sunt atât produsele cu penetrare mai scăzută comparativ cu țările europene – precum mașinile de spălat vase și uscătoarele, acum în creștere – precum și mașinile de spălat vase sau combinele frigorifice cu mai multe beneficii, din categoria medium-high.

De asemenea, vânzările de electrocasnice încorporabile înregistrează o evoluție bună. „Se remarcă o creștere a vânzărilor de mașini de spălat cu capacitate mai mare de încărcare, de 6 și 7 kg, care înlocuiesc treptat mașinile cu capacitate de 5 kg. Astfel, prețul mediu de achiziție crește cu aproximativ 100 lei. Aceste modificări în comportamentul consumatorului generează o creștere valorică a pieței MDA (electrocasnice mari), piață care în 2012 a fost cea mai afectată de scăderea consumului”, spune Mioara Bolozan.

De la 295 mil. euro în 2010, piaţa electrocasnicelor mari (aparate frigorifice, maşini de spălat rufe şi vase, aragazuri, plite, cuptoare, hote şi uscatoare) a crescut la 312 mil. euro în 2011, pentru ca anul trecut, vânzările din industrie să scadă la aproape 291 de milioane de euro. Pentru 2013, jucatorii din industrie estimează că piaţă va creste cu 4-5%, depăşind 300 mil. euro.