Tronsonul cu o lungime de 82,07 kilometri a fost împărţit în patru loturi. Contractele au fost atribuite în 2011, iar în toamnă aceluiaşi an au început lucrările. Conform termenelor prevăzute în contractele din 2011, lucrările trebuiau finalizate în aprilie 2013. Din păcate constructorii nu au putut respecta termenele contractuale din varii motive, menţionate în repetate rânduri de Capital.ro. Unul dintre reportajele Capital.ro despre stadiul lucrărilor din iunie 2013
În această vară, constructorii celor patru loturi au alocat resurse importante lucrărilor, astfel că stadiul fizic a avansat semnificativ.

Din datele comunicate CAPITAL de către noul director general al CNADNR, Narcis Neaga, până la finele acestui an ar trebui să circulăm pe tot tronsonul de la Sibiu la Orăştie. Narcis Neaga, noul director al companiei, ne-a transmis că, potrivit termenelor agreate cu constructorii, lucrările la lotul 1 (Strabag) urmează să fie gata la sfârşitul acestei luni, la lotul 2 (Straco) – în octombrie, lot 3 (Impregilo) – decembrie, iar lotul 4 (Astaldi, Euro Construct Trading ‘98) – noiembrie 2013.

De la începutul acestei luni, a fost reluată activitatea și pe lotul III – construit de Impregilo, care în ultimele luni a desfășurat lucrări dar într-un ritm foarte lent. Cu toate acestea, italienii au cel mai avansat stadiu fizic din cele patru loturi, însă din cauza alunecărilor de teren lucrările ar putea fi terminate abia în aprilie anul viitor, conform declarațiilor conducerii Salini Impregilo transmise capital.ro. Totuși, italienii încearcă să termine lucrările până în decembrie 2013.
Mai jos puteți urmări un filmuleț realizat pe data de 7 septembrie 2013 de utilizator forumuului construim-romania.ro "eurocopter", care în ultimele luni a realizat mai multe filmulețe cu lucrările de pe șantierele de autostrăzi. Utilizatorii forumului skyscrapercity.com și construim-romania.ro realizează periodic filmulețe cu șantierele, costurile fiind suportate chiar de către ei.

În perioada în care CNADNR se afla în subordinea Ministerului Transporturilor, Aeroclubul României – o unitate din subordinea instituției realiza aproape lunar astfel de filmări. Din mai anul trecut, de când la conducerea MT se afla Ovidiu Silaghi, instituția nu a mai realizat filmulețe.
Contactat de Capital.ro, noul director al CNADNR, Narcis Neaga, ne-a declarat că va solicita, în perioada următoare, Ministerului Transporturilor să reia practica, întrucât românii să poată observa stadiul lucrărilor.
 <iframe width="640" height="480" src="//www.youtube.com/embed/lAs1GdmQLn0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>