‘Tabletele media au reuşit, prin oferta diversificată, să câştige teren în cadrul sectorului IT, în piaţă existând o gamă de produse cu specificaţii care să mulţumească toate categoriile de consumatori. Dacă în valoare acest segment de produse aproape s-a dublat, în volum a crescut mai mult de trei ori. Calculatoarele portabile au înregistrat o uşoară scădere în al doilea trimestru al lui 2013 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cu excepţia tastaturilor (în continuare în creştere) şi a mauşilor (care au stagnat), celelalte categorii IT – calculatoarele desk, monitoare şi camerele web – au suferit scăderi considerabile de două cifre’, informează documentul citat.

Potrivit acestuia, în ansamblu, piaţa de electronice a suferit un declin de peste 5% în termeni de valoare în T2 2013 în comparaţie cu acelaşi trimestru al anului precedent, ajungând la o valoare de 52 milioane de euro.

‘T2 2013 a fost primul trimestru din ultimii doi ani care a adus o scădere de 3% în valoare pentru piaţa de televizoare cu ecran plat. În timp ce segmentul de televizoarele cu ecran LCD a rămas stabil în valoare şi a scăzut în volum, segmentul de televizoare cu plasmă a scăzut mult, atât în unităţi cât şi în valoare, contribuind la declinul general al pieţei de televizoare. Cel mai mare segment de pe piaţa televizoarelor LCD, format din cele cu diagonala ecranului de 32 inch, a rămas stabil în valoare; în timp ce segmentul celor cu diagonala ecranului de 40-42 inch, al doilea segment ca mărime, a arătat o evoluţie negativă. Vestea bună este că, per ansamblu, preţul a crescut cu aproape 5% pe piaţa de LCD-uri, acest lucru fiind determinat de dinamica pozitivă a vânzărilor de televizoare cu ecrane mari. Totuşi, în cadrul segmentelor premium preţul a înregistrat o rată de descreştere de două cifre. În ceea ce priveşte restul de dispozitive electronice, respectiv audio, video, jocuri şi dispozitive de navigaţie, evoluţiile au fost mai degrabă negative’, informează GfK Temax.

Piaţa de imprimante şi multifuncţionale a înregistrat o scădere de aproape 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, atingând valoarea de 6 milioane de euro.

‘Creşterea vânzărilor de aparate de fotografiat, vizibilă în ultimii doi ani şi care a atins vârful în timpul campaniei Black Friday şi de Crăciun din 2012 s-a oprit brusc în T2 2013 – în total, sectorul foto a scăzut cu 25,5% în T2 2013. Aparatele foto compacte entry level, puternic afectate de smartphone-uri, au înregistrat o rată de descreştere de două cifre. Chiar şi compactele de top şi DSLR-urile au contribuit la declin, vânzările acestor tipuri de camere înregistrând scăderi’, se arată în studiul GfK Temax România.

GfK Temax este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pieţele bunurilor de folosinţă îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfăşurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 390.000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu Februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK Temax la nivel internaţional, în peste 30 de ţări. Este primul indice care include toate pieţele bunurilor de folosinţă îndelungată în ţări diferite.
Sursa: Agerpres