"Ținând cont de premisele generale pesimiste ale pieței românești de tâmplărie PVC, ne bucură menținerea în primele 5 luni din 2013 a acelorași cote de vânzări, prin comparație cu aceeași perioadă a anului 2012. Acest fapt demonstrează că Veka este o companie stabilă și puternică pe piața locală, în pofida contextului dificil pe care îl traversăm și al trendului descendent care se prefigurează. În continuare ne așteptăm chiar și la o ușoară creștere, de 5-8 procente”, a declarat Gabriel Nicolaescu (foto), Deputy General Manager Veka România.

După stabilizarea în 2012 a pieței locale de tâmplărie PVC la o valoare estimată la 300 milioane de euro, începutul acestui an nu a fost unul încurajator. Consumatorii sunt mult mai rezervați atunci când vine vorba despre investițiile în construcții sau renovări. În acest context, reprezentanții Veka România sunt de părere că întreaga piață ar putea înregistra o scădere de aproximativ 5-8%, până la finalul anului. În schimb, o redresare ușoară ar putea fi posibilă prin reluarea investițiilor în domeniul construcțiilor și accelerarea exporturilor către piețele Uniunii Europene.

”Recesiunea a avut și efecte pozitive, deoarece a condus la creșterea cotei de piață a companiilor producătoare de tâmplărie PVC, care furnizează produse de calitate superioară. Principalul factor de evoluție a pieței locale de tâmplărie termoizolantă este opțiunea clienților pentru produsele premium, care le aduc beneficii pe termen lung și mediu. Este adevărat, consumatorul este mult mai rezervat în a cheltui. Dar atunci când o face, își dorește un produs de calitate, care să corespundă întocmai nevoilor lui”, spune Gabriel Nicolaescu.

De asemenea, un alt factor determinant îl reprezintă orientarea din ce în ce mai mare a producătorilor către exporturi și identificarea unor noi pieţe de desfacere. În prezent, Veka România colaborează cu peste 180 de parteneri ale căror exporturi sunt în continuă creştere.

Fondată în anul 1969, ca urmare a preluării producătorului german Vekaplast, care la acea dată avea doar 8 angajaţi, Veka a devenit, în 2011, lider mondial pe piaţa sistemelor de profile PVC pentru uşi, ferestre şi obloane, numărând astăzi mai mult de 3.700 de angajaţi şi înregistrând vânzări de peste 700 de milioane de euro în întreaga lume. Prezent pe 6 continente, grupul Veka îşi desfăşoară activitatea în 29 de locaţii la nivel mondial, operând 16 locaţii de producţie.