Rezultatele financiare anunţate azi de grupul Carrefour exclud operaţiunile închise şi vândute (în ultimul an, francezii au renunţat la active din cinci ţări – Grecia, Singapore, Columbia, Malaezia şi Indonezia).

Dacă se exclude şi impactul cursului valutar, de 2,6 puncte procentuale, retailerul a înregistrat o creştere de 1,3% a vânzărilor faţă de perioada similară a anului anterior, după ce avansul de pe pieţele emergente a compensat declinul din Europa, unde consumatorii reduc cheltuielile şi forţează lanţurile de magazine să taie din preţuri şi să-şi regândească strategiile de afaceri.

Pe piaţa de origine a Carrefour, Franţa, vânzările au coborât cu 0,7% în primul trimestru, la 9,29 miliarde de euro. În restul  Europei, Carrefour a înregistrat o scădere de 3,5% a veniturilor, până la 5,46 miliarde de euro, datprită climatului nefavorabil de consum. Excepţie a făcut Belgia, unde vânzările au continuat să crească.

Vânzările din America Latină au urcat, la curs de schimb constant, cu 14%, în timp ce în Asia avansul a fost mai modest. Deprecierea monedelor Braziliei şi Argentinei a condus la o scădere de 0,2% pentru divizia din America Latină, după includerea impactului cursului de schimb, la 3,97 miliarde de euro. Vânzăriele din Asia au urcat cu 0,3%, la 2,12 miliarde de euro.

Grupul Carrefour este cel mai mare distribuitor european şi cel de-al doilea la nivel mondial. Prezent în 32 de ţări din lume cu peste 9.500 magazine, grupul Carrefour numără aproximativ 471.000 de angajaţi.

În România, grupul Carrefour operează 112 magazine (24 de hipermarket-uri, 68 de supermarket-uri  şi 20 de magazine de proximitate).