Un roman trebuie să muncească 24,5 minute pentru a putea plăti o bere, de aproape cinci ori mai multe decât media europeană de 5 minute, arată datele asociaţiei. La consum stăm însă mult mai bine: România ocupă locul 6 în Europa, după Cehia, Austria, Germaia, Polonia şi Lituania.

Cea mai multă bere consumată a fost ambalată în PET – 52,5% din piaţă, urmată de sticlă (28,2%), cutie (15,8%) şi halbă (3,5%).
 
Exporturile au atins un nivel istoric, de 230.000 de hectolitri, ceea ce reprezintă 1,23% din producţia locală de bere. Importurile au fost de 430.000 de hectolitri, acoperind 2% din piaţă.
 
Mai departe, în 2013, „suntem rezervați în ce privește evoluția sectorului. Factorii care au influențat creșterea în 2012 au depins de conjunctură și de aceea considerăm ca e încă prematur să vorbim despre un trend pozitiv pe termen lung. Românii nu au avut în 2012 mai mulți bani în buzunar decât în anii precedenți, ca să îi încurajeze spre o creștere a consumului. Totuși, vara lungă, cu temperaturi ridicate și evenimente sportive importante – EURO 2012 și Jocurile Olimpice, au creat un context favorabil consumului de bere. După cum se știe, 2013 a debutat cu o presiune fiscală sporită pe piața berii, prin creșterea accizei. Impactul creșterii accizei este încă greu de estimat și de aceea suntem mai degrabă precauți în previzionări privind evoluția consumului pe anul în curs. Cu atât mai mult cu cât puterea de cumpărare a românilor rămâne în continuare fragilă.”, a declarat Andrew Highcock, președintele Asociației Berarii României

Aproximativ 98% din berea consumată de români este produsă local. Astfel, sectorul berii generează valoare adăugată în economia României prin nivelul ridicat de investiții, numărul mare de locuri de muncă create direct (76.000) și în ramurile conexe și prin contribuţiile importante la bugetul de stat.

În 2012, de pildă, s-a înregistrat pentru al doilea an consecutiv o creștere de aproape 10 mil. euro a investițiilor, atingându-se cifra de 71 mil. euro. Contribuțiile membrilor Asociației au atins, în 2012, pragul de 283 mil. euro, în creştere cu 11 milioane de euro față de anul anterior. „Aceste contribuții sunt un aport important la bugetul de stat, reprezentat prin diferite taxe (TVA, accize, taxe de personal, diverse impozite şi contribuții la asigurările sociale). În 2012, acciza colectată pentru bere a reprezentat 60% din totalul veniturilor din acciză colectate de pe piața băuturilor alcoolice”, precizează Constantin Bratu, directorul general al Asociației Berarii României

Asociaţia reuneşte cinci mari producători (Bergenbier, Heineken, Romaqua, Ursus şi United Romanian Breweries Bereprod) şi o mini-berărie (Clinica de bere), furnizând peste 90% din cantitatea de bere consumată în România (16,6 milioane hectolitri în 2012).