Noul magazin H&M, cu o suprafaţă de peste 1.500 mp, se întinde pe două etaje ale centrului comercial Uvertura Mall din Botoşani. “ Marcăm, astfel, continuarea extinderii companiei noastre pe piaţa din România. H&M a fost întâmpinat cu foarte mare căldură în toate oraşele şi sunt convins că Botoşani nu va fi o excepţie”, a declarant Ralf Wien, Country Manager H&M.

Suedezii, prezenţi pe piața locală din 2011, au înregistrat vânzări medii de peste un milion de euro pe magazin în România în primul trimestru al anului fiscal (decembrie-februarie), rezultat care plasează piaţa locală pe primul loc în regiune, în faţa Bulgariei (921.000 euro), Poloniei (823.000 euro), Cehiei (736.000 euro) sau Ungariei (720.000 euro).

Vânzările H&M în România s-au dublat în anul fiscal 2012 (în pe­rioa­da 1 decembrie 2011-30 noiembrie 2012), la 74 milioane euro.

Principalii competitori ai H&M pe piaţa locală sunt Zara, C&A, New Yorker, Camaïeu, Mango (operat în România de Solmar Grup), New Look, Takko, Kiabi sau Debenhams.

În România se vinde anual modă de un miliard de euro – aici intrând deopotrivă îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii livrate de producători și retaileri, fie ei români sau străini. În această estimare nu sunt luați în calcul „lohniști“ – cei care produc, sub contract, pentru branduri internaționale.