Yahoo este unul dintre cei mai mari vânzători de reclamă pe internet, cu venituri anuale din această activitate de peste 5 miliarde de dolari, iar noul plan al Facebook este să încaseze o mare parte din acești bani. Potrivit Business Insider, ceea ce face Facebook este foarte simplu, dar în același timp este o acțiune foarte puternică. Practic, a descoperit o metodă de a demonstra celor din publicitate că există și o altă formă de reclamă online pe lângă Google Ads.
Cum s-a ajuns la această concluzie? Facebook a încheiat un parteneriat cu un concurrent al Nielsen, Datalogix, iar în ultimele săptămâni s-a ocupat numai de acest nou proiect care, monetizat, va aduce rețelei de socializare miliarde bune de dolari.
Cum funționează în prezent promovarea online a unui brand:

•    Compania pune o poză a produsului ce se dorește a fi promovat și un text despre acesta și-l distribuie pe o multitudine de site-uri
•    Consumatorii intră pe aceste siteuri, unii dintre ei văd reclama, dar prea puțini dau click pe ea.
•    În urma, promovării unii dintre consumatorii care au văzut reclama merg și cumpără produsul, însă câți dintre ei îl achiziționează în urma acelei reclame nu știe și nimeni nu-i poate contabiliza
•    Cei de la marketing calculează click-urile și iau în calcul vânzările înainte și după ce a avut loc campania online pentru a determina dacă aceasta a funcționat. Uneori, cei care se ocupă de marketingul brandului respectiv se uită și la gradul de recunoaștere al produsului în rândul publicului, în urma campaniei.
Iată cum va funcționa noul program Facebook de promovare online a unui brand

•    Compania pune  o poză a produsului ce se dorește a fi promovat și un text despre acesta și-l distribuie pe Facebook (în viitor și pe site-urile partenere ale rețelei de socializare)
•    Consumatorii intră pe pagina de Facebook a respectivului brand. Unii văd reclama și dau click pe ea
•    Unii dintre consumatori, în urma promovării, merg și cumpără produsul
•    Imediat ce produsul se vinde, retailerii iau adresa de e-mail a consumatorului, domiciliul și numărul de telefon (care oricum , de multe ori, sunt date retailerilor prin programele de loialitate și prin simplul like al paginii produsului)
•    Facebook, care are e-mail-urile, adresele și numerele de telefoane a miliarde de oameni care-i folosesc rețeaua, verifică logările user-ilor și constată dacă aceștia au văzut promovoarea produsului pe rețeaua de socializare.
•    Facebook trimite un raport departamentelor de marketing– păstrând anonimatul userilor – în care raportează procentul celor care au văzut reclama pe Facebook și au mers, ulterior, la magazin și au cumpărat produsul respectiv
•    În loc să se uite la click-uri fără valoare, studii și trenduri de vânzare, cei care se ocupă de marketing privesc raportul și pot calcula recuperarea investiției în publicitate pe Facebook după numărul celor care au cumpărat produsul promovat în urma unei vizualizări a reclamei pe rețeaua de socializare
Sunt trei mari motive pentru care Facebook poate face acest tip de advertising, iar alții, inclusiv Yahoo, nu pot. Este vorba de faptul că nimeni în afară de Facebook nu are atâtea branduri care deja se promovează pe canalul său, nu are atâția utilizatori care se uită la reclamele postate și nu dispune de o bază de e-mailuri ale useri-lor care le accesează. Se vorbește de faptul că Yahoo are un produs similar pe care-l prezintă departamentelor de marketing, iar acesta generează venituri de 500 de milioane de dolari.
Sursele chestionate de Business Insider au declarat că Facebook poate face mai mult decât dublu din acest nou produs. Ca parte a înțelegerii cu Datalogix, Facebook și-a asigurat dreptul de a fi notificat în cazul în care vine vreun urmăritor în instanță.
Facebook a lansat deja un astfel de produs pentru retailerii online și pentru cei care se ocupă de direct marketing. Contactați de publicație, cei de la Facebook au refuzat să comenteze.