La începutul anului 2019, în România existau 807 km de autostradă construiți. Câți vor fi la sfârșitul anului, nimeni nu a avut curajul să estimeze. Realitatea este că proiectul de a uni regiunile istorice ale țării printr-o infrastructură rutieră modernă s-a dovedit a fi unul extrem de dificil, în ciuda finanțărilor europene disponibile.
De la neînțelegeri cu constructorii până la schimbări intempestive de priorități, de la urși sălbatici și lilieci până la contestații fără număr, nu puține au fost motivele pentru care s-a bătut pasul pe loc. Totuși, avem astăzi un masterplan care prevede o schema clară a traseelor pentru autostrăzi, iar după 2015 toate proiectele de infrastructură sunt auditate. Există – cel puțin teoretic – o perspectivă mult mai optimistă în ceea ce privește viitorul. Mai ales că presiunile din partea publicului larg pentru acest tip de proiecte sunt extrem de mari. Mai rămâne ca principalii actori ai acestui show, începând cu organismele statului și terminând cu constructorii privați, să ajungă în sfârșit la un compromis acceptabil, pentru a reuși finalizarea acestor lucrări.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR a explicat pentru CapitalTV situația la zi a lucrărilor pentru autostrăzi din România.