Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Companii

Ziarele locale, în rotativa achiziţiilor

Autor: | | 0 Comentarii

Discret, companii străine achiziţionează publicaţii locale din România. Cele mai mari tranzacţii de acest gen au fost derulate de către compania germană EMI Deutschland, care a cumpărat două ziare locale, din Galaţi şi Iaşi, cu peste 4,5 milioane de euro. EMI Deutschland este o companie a grupului german ARBOmedia, înfiinţată anul trecut cu scopul expres de a investi în construirea unui portofoliu de publicaţii locale din ţara noastră. Este unul dintre cei trei mari j

Discret, companii străine achiziţionează publicaţii locale din România. Cele mai mari tranzacţii de acest gen au fost derulate de către compania germană EMI Deutschland, care a cumpărat două ziare locale, din Galaţi şi Iaşi, cu peste 4,5 milioane de euro.

EMI Deutschland este o companie a grupului german ARBOmedia, înfiinţată anul trecut cu scopul expres de a investi în construirea unui portofoliu de publicaţii locale din ţara noastră. Este unul dintre cei trei mari jucători de pe această piaţă, alături de Inform Media (care editează şase cotidiene locale) şi PubliMedia, parte a trustului MediaPRO (şapte titluri). Ceea ce face din EMI un caz particular este faptul că grupul ARBOmedia este, în acelaşi timp, una dintre cele mai mari regii de vânzări de publicitate din România. Cum vom vedea, acesta este un avantaj strategic.

„Pentru un grup media extern, singurul segment important din presa scrisă care rămâne interesant e cel al presei regionale şi locale“, spune Alexandru Lăzescu, unul dintre fondatorii reţelei „Monitorul“, la un moment dat unul dintre primii trei publisheri din ţară. Există argumente solide în această privinţă, afirmă el: concurenţa dură şi marjele de profit mici de pe piaţa cotidienelor centrale, precum şi veniturile mai predictibile, comparativ vorbind. „Difuzarea fiind locală, este controlată mai bine, iar veniturile din publicitatea locală vin mult mai constant, cu mai mică întârziere (lucru important pentru fluxul de numerar) şi mai predictibil - avem, de regulă, un număr relativ mare de clienţi de publicitate mici şi medii.“

Un alt avantaj al investiţiei în presa locală, completează Dragoş Stanca, şeful operaţiunilor de publishing din grupul Realitatea-Caţavencu, în trecut implicat în construirea reţelei de ziare locale a MediaPRO, este „targetarea pe oraşe mari la volume mari (un ziar local bun poate depăşi în tiraj un ziar naţional mediu, cu diferenţa că se distribuie pe o piaţă concentrată din punct de vedere fizic)“.

Piaţa localelor atrage venituri substanţiale din publicitate - de circa 62 de milioane de euro la rate card, ceea ce ar echivala cu 35-40 de milioane de euro net, la un discount mediu de 30%-40%. Conform Arinei Ureche, directorul general al Biroului Român de Audit al Tirajelor (BRAT), există în prezent circa 500 de publicaţii locale. Iar numărul titlurilor auditate - care îşi pot vinde astfel spaţiul publicitar oferind date de audienţă verificabile - creşte sensibil de la an la an: de la 51 (2004) la 56 (2005), apoi 66 (2006) şi 70 până în prezent. „Cu siguranţă cifra va fi mai mare la finalul anului“, spune Ureche.

EMI a cumpărat deja şase ziare şi un săptămânal, iar intenţiile companiei, spune Silviu Ispas, managing director al diviziei ARBOmedia din România, sunt de a construi până spre jumătatea anului 2009 un portofoliu propriu de 20-25 de ziare locale, la care se vor adăuga lansări de titluri proprii (suplimente ale ziarelor sau, posibil, reviste independente - cu profil auto, imobiliar sau ghiduri TV - grupate într-o divizie separată). Deocamdată, cele mai mari achiziţii ale EMI au fost preluarea pachetelor majoritare în societăţile editoare ale cotidienelor „Ziarul de Iaşi“ (cu 1,3 milioane de euro) şi „Viaţa Liberă“ din Galaţi (peste 3,3 milioane de euro). În trecut, Silviu Ispas anunţase un plafon investiţional de circa 20 de milioane de euro destinat preluării de publicaţii; acum, el se referă la acesta doar ca la un estimat iniţial, fiind foarte posibil ca totalul investiţiilor să fie mai mare. Viitoarele ţinte ale achiziţiilor sunt în principal ziarele pentru care ARBOmedia vinde spaţiu publicitar. Iar atacul în forţă al EMI coincide cu o restructurare a companiei-mamă, ARBOmedia. EMI va fi listată la Bursa de la Frankfurt, probabil la jumătatea lunii iulie (ARBOmedia este deja listată), semn că EMI caută bani pentru a-şi finanţa strategia agresivă de impunere pe piaţă.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro