SE INTAMPLA ACUM!

Actualitate Auto

TEST Volkswagen Passat Alltrack, un altfel de SUV

Autor: Robert Stan | duminică, 07 februarie 2016 | 0 Comentarii

Un vehicul care nu trădează apartenenţa la zona maşinilor cu capabilităţi off-road poate fi oricând luat în calcul de cei care nu au la inimă „nebunia SUV“ a ultimilor ani. Passat Alltrack poate fi, pe rând, maşină de familie, sportiv bine deghizat sau chiar prieten de nădejde atunci când asfaltul lasă locul unui teren accidentat inaccesibil multor autoturisme obişnuite.

Să pui titulatura „altfel de SUV“ unui break poate părea o idee complet anapoda. Cu toate acestea, modelul Alltrak derivat din Passat Variant îndeplineşte cu brio cam toate funcţiiile unui vehicul sport-utilitar. Ba chiar a unuia cu tracţiune integrală, fapt extrem de important dacă avem în vedere faptul că tot mai multe maşini care poartă cu mândrie titulatura de SUV realizează tracţiunea doar cu roţile din faţă.

Chiar dacă eşti la primul contact cu un Passat Alltrack e greu să nu remarci diferenţele faţă de fratele său mai puţin pregătit pentru aventură, Variant. Unde mai pui că modelul testat de Capital era vopsit într-un portocaliu perlat sau, mai exact, Habanero Orange, dacă ne luăm după fişa tehnică pusă la dispoziţie de producător. Garda la sol majorată cu circa 27 mm, bandourile de protecţie din zona pragurilor şi a aripilor şi inscripţiile Alltrack prezente atât pe grila radiatorului cât şi pe hayon trădează rapid apartenenţa maşinii la un segment aparte. În interior, noul Passat Alltrack are acelaşi aer monoton dar high-tech al tuturor modelelor Volkswagen cu echipare superioară. De altfel, conform liniilor de echipare ale mărcii germane, Alltrack este inclus între Confortline şi Highline, având în dotare, printre altele, afişaj digital TFT, head-up display, bandouri interioare iluminate, sistem de navigaţie Discover Pro, computer de bord „Premium“ sau scaun pentru şofer ergoComfort. De asemenea, vehiculul testat a fost echipat cu cutie de viteze DSG6, tracţiune 4Motion şi motorul 2.0 TDI care dezvoltă 190 CP.

Încă de la primul demaraj a devenit limpede că acest Passat Variant Alltrack are un aer mult mai distins decât al versiunii de bază, fapt demonstrat de reacţiile colegilor de trafic. Mai apoi, odată cu intrarea în zonele virajate de munte, arsenalul de sisteme electronice cu care este dotată maşina s-a dovedit nu doar util ci şi extrem de prietenos. Nu trebuie uitat că vehiculul are în dotare asistent pentru adaptarea vitezei de rulare în funcţie de ceilalţi participanţi la trafic, sistem de recunoastere a situaţiilor critice care pregăteşte maşina pentru frânarea de urgenţă, blocare electronică a diferenţialului XDS şi sistem electronic pentru controlul stabilităţii ESC, inclusiv ABS cu asistent frânare, ASR, EDL, EDTC. Mai mult decât atât, atunci când drumul ales a parcurs zone acoperite cu macadam sau chiar vaduri atât tracţiunea integrală cât şi şasiul pentru drumuri grele inclus în echiparea standard sau alegerea modului off-road prin comutarea butonului de lângă levierul cutiei automate de viteze au transformat un break comun într-un off-roader destul de capabil. Desigur, ampatamentul mare şi unghiurile de atac şi degajare mai puţin permisive restricţionează parţial spiritul de aventură al şoferului, dar Passat Alltrack se dovedeşte un adevărat temerar chiar şi în situaţii limită.

Cele câteva sute de kilometri parcurşi la bordul noului model

Volkswagen ne-au arătat o altă faţă a unui break destinat, prin

definiţie, familiilor şi călătoriilor lungi. Iar portbagajul care poate „ascunde“ nu mai puţin de 639 de litri de bagaje sau chiar 1.769 de litri dacă este rabatată bancheta din spate este un atu demn de luat în seamă. Și consumul de carburant a fost în limitele acceptabile, computerul de bord afişând 7,3 litri, cu circa 2 litri mai mult decât valoarea declarată de producător. Desigur, trebuie luat în calcul traseul care a inclus atât şosele de munte cât şi drumuri forestiere.

Acest articol a apărut în ediţia numărul 5 al revistei Capital, 1-7 februarie 2016.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii