Florin Stoian are 33 de ani şi, în urmă cu mai puţin de un an, a descoperit un concept interesant de catering în San Francisco. Americanii livrau mâncare premium la preţuri accesibile. I-a plăcut ideea şi a decis să o pună în practică acasă. În februarie, a demarat proiectul. Mai întâi, a închiriat un spaţiu din nordul Capitalei de 500 de metri pătraţi în care a funcţionat o fabrică. Cu o investiţie de 100.000 euro, Stoian a reuşit să amenajeze o bucătărie modernă. „Doar pe un cuptor am plătit 25.000 de euro. Este ca un calculator, trebuie să înveţi ce să-i ceri şi lucrurile sunt foarte simple. La început, bucătarii au avut nevoie de un training de două săptămâni pentru a învăţa să-l folosească“, spune antreprenorul.

Antreprenorul a angajat patru bucătari care au lucrat în restaurante de patru sau cinci stele, fiecare fiind specializat. De exemplu, Ioana Ioniţă se ocupă de supe, Mariana Nedelcu are în grijă salatele, Renzo Germani prepară specialităţile zilei, iar Gina Pop concepe şi realizează toate deserturile. După mai multe luni de testări, tânărul întreprinzător a reuşit să dea drumul site-ului Yellow Menu. Din august, de când a deschis pagina de web, a ajuns la 60-70 de comenzi pe zi, iar reacţiile clienţilor îi dau motive să fie încrezător că livrările vor creşte. Momentan, poate onora până la 500 de comenzi, dar nu i se pare suficient. Până la sfârşitul anului viitor, vrea să ajungă până la 1.000 de livrări pe zi. Pentru a atinge această ţintă, Florin mai are planificate şi alte investiţii. „Până la sfârşitul anului, vrem să livrăm mâncare premium şi pentu cină, nu doar pentru prânz, aşa cum facem acum“, spune Stoian. Pentru a vinde mâncare pentru cină trebuie, însă, să extindă bucătăria şi distribuţia, fiind necesare alte investiţii de circa 250.000 de euro.

De profit, nu se pune încă problema, iar cheltuielile fixe sunt de circa 20.000 de euro pe lună. În ceea ce priveşte sursa investiţiei, Stoian spune că a avut bani din afacerile anterioare. „Am fost acţionar la Star Taxi şi la Mondo Taxi. Am vândut acţiunile şi am reuşit să mă finanţez din aceşti bani“, precizează Stoian.

500 mii de euro investiţiile planificate pentru business-ul Yellow Menu

Cum funcţionează site-ul de livrări

Pentru a primi mâncare premium, un client trebuie să plaseze o comandă prin aplicaţie sau prin intermediul site-ului. Poate alege intervalul orar în care va primi comanda. Mai departe, comanda ajunge pe un calculator din bucătărie, iar, în funcţie de prioritate, mâncarea este ambalată şi trimisă către destinaţie.
Pentru că Yellow Menu deserveşte zona de nord a Capitalei, comanda ajunge în maximum 30 de minute. Clienţii pot să plătească doar cu cardul.