Volkswagen nu a decis încă dacă proprietarii vehiculelor vor fi despăgubiţi în numerar sau dacă maşinile lor vor fi răscumpărate, reparate sau înlocuite, a adăugat Kenneth Feinberg, într-un interviu acordat publicaţiei germane Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.

Kenneth Feinberg, care a condus fondul de compensare pentru atacurile din 11 septembrie 2011, a fost numit în decembrie 2015 de Volkswagen să creeze şi să administreze programul.

Planul original, care stabilea rezolvarea plângerilor într-o perioadă de 60 până la 90 de zile, s-ar putea confrunta cu întârzieri, a explicat Feinberg. "Mâinile mele sunt legate atâta timp cât VW şi autorităţile nu ajung la o poziţie comună", a spus el.

Feinberg s-a declarat încrezător că majoritatea clienţilor va accepta eventualele compensaţii.

Scandalul emisiilor şi incertitudinile privind viitorul VW au dus la scăderea acţiunilor companiei cu 26% de la începutul anului. Totuşi, şeful Fondului suveran de investiţii al Norvegiei, Yngve Slyngstad, a dat asigurări că instituţia îşi va menţine investiţiile în grupul german.

"VW este o companie importantă pentru Germania, Europa şi restul lumii. De aceea ne vom menţine participaţia atât timp cât va exista fondul şi compania auto", a afirmat şeful celui mai mare fond suveran de investiţii din lume, într-un interviu acordat publicaţiei germane Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.

Vineri, Volkswagen a anunţat că va amâna publicarea rezultatelor anuale şi întrunirea Adunării Generale a Acţionarilor, din cauza scandalului emisiilor. Iniţial, conducerea companiei stabilise că în 10 martie vor fi publicate rezultatelor anuale şi în 21 aprilie va avea loc Adunarea Generală a Acţionarilor.

Profitul operaţional înainte de elementele excepţionale din 2015 va fi "la acelaşi nivel ca în anul precedent", a estimat grupul german.

Rezultatele anchetei privind modul în care a fost posibil scandalul emisiilor şi persoanele responsabile vor fi publicate în a doua parte a lunii aprilie, a anunţat Volkswagen.

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că în perioada 2005 – 2015 a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial, dintre care 500.000 în SUA, cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania. AGERPRES