CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

Volkswagen va lansa un SUV electric

Autor: |

Volkswagen va prezenta luni la Salonul Auto de la Detroit un SUV pe baterii, conform unor surse din interiorul grupului german, ca parte a campaniei de extindere a vehiculelor electrice, pentru a-şi recâştiga cota de piaţă din SUA, afectată de scandalul emisiilor, transmite Reuters.

Maşina va fi o versiune hibridă a modelului Tiguan, cel mai bine vândut SUV al VW, au declarat vineri două surse, care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Analiştii susţin că brandul Volkswagen are nevoie de disperată de noi modele pe a doua mare piaţă auto din lume, pentru a stopa declinul vânzărilor înregistrat în ultimii trei ani. Livrările brandului Volkswagen au scăzut cu 4,8% în 2015, la 349.440 vehicule.

Cel mai mare producător auto din Europa se axează pe modelele electrice pentru a-şi recâştiga popularitatea, deoarece scandalul emisiilor ar putea coborî cererea pentru vehicule diesel. De asemenea, VW se concentrează pe SUV-uri, cererea fiind în creştere pentru acest tip de vehicul.

'VW nu poate prezenta suficient de rapid un SUV', a apreciat analistul Jeremy Acevedo, de la Edmunds.com.

'Cota de piaţă a SUV-urilor este la cel mai ridicat nivel, reprezentând anul trecut 13% din totalul vânzărilor pe piaţa auto din SUA', a adăugat analistul.

VW vrea să-şi extindă tehnologia de ultimă generaţie, bazată pe platforma modulară transversală (MQB), pentru a construi o gamă largă de vehicule electrice.

De asemenea, grupul german vrea să dezvolte o nouă platformă modulară dublată (MEB), pentru vehicule electrice compacte, vehicule comerciale uşoare şi pentru a lansa 20 de vehicule pe bază de baterii până în 2020.

La Salonul de electronice de la Las Vegas, care a început la 6 ianuarie, Volkswagen a expus vehiculul electric Microbus, cu uşi care se deschid la o simplă comandă vocală şi care este dotat cu o baterie reşarjabilă în timp record - 80% în numai jumătate de oră.

Compania de cercetare de piaţă IHS Automotive estimează că vânzările brandului VW în SUA ar putea scădea anul acesta cu încă 13%, înainte de a se redresa în 2017.

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că în perioada 2005 - 2015 a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 500.000 în SUA) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Până acum, grupul auto a confirmat că numai în SUA a manipulat rezultatele privind poluarea cu oxid de azot, în condiţiile în care testele din America de Nord sunt mai riguroase decât cele din Europa.

Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania. AGERPRES

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii