Atunci când au observat că interesul românilor pentru antreprenoriat este în creştere, Constantin Stanciu şi Valentin Ion au decis să contribuie direct la înmulţirea startup-urilor autohtone care reuşesc să treacă peste provocările de la început şi ajung afaceri mature. Ei şi-au propus să ajute sute de antreprenori prin workshop-uri lunare şi diverse evenimente dedicate dezvoltării acestora, convinşi că astfel vor aduce un impact pozitiv în viaţa a mii de români. De la idee şi până la implementarea propriu-zisă au trecut aproximativ două luni, iar investiţia fost din resurse proprii.

Pentru a lansa un astfel de business, a fost nevoie de o sumă minimă în vedererea achiziţiei domeniului, hosting-ului şi a altor cheltuieli de bază, întrucât restul componentelor le-au avut intern. „Antreprenoriatul este un domeniu care ne pasionează şi credem că noua generaţie de români are foarte de multe de spus, am considerat că a fost un mix foarte potrivit pentru noi”, spune Constantin Stanciu, cofondator UPGRADER. Startup-ul are în prezent patru angajaţi, iar zona în care activează este în creştere, din punct de vedere al iniţiativelor şi a diversităţii. „Numărul românilor care doresc să facă pasul către antreprenoriat este în creştere, în special noua generaţie. Însă pe lângă dorinţă şi entuziasm, este evoie de educaţie antreprenorială, resurse şi networking pentru a reuşi. Cred că se poate îmbunătăţi calitatea informaţiilor care sunt transmise către antreprenorii la început de drum. Avem mare nevoie de lucruri concrete, practice şi de mai puţină teorie”, explică Constantin Stanciu.  

 Printre greşelile pe care le-au făcut la început, el spune că s-a numărat faptul că şi-a creat strategia de comunicare şi promovare doar în mediul online. „Dezvoltasem un pachet foarte bun pentru startup-uri, comunicam destul de mult dar conversiile se mişcau foarte greu. Totul arăta şi suna foarte bine, dar oamenii nu auziseră de noi până atunci, nu ne cunoşteau şi nu exista un istoric cu alte persoane care beneficiaseră  de ceea ce noi spuneam că oferim. Acest lucru s-a schimbat atunci când am organizat un set de evenimente, unde oamenii au avut ocazia să ne cunoască şi ăsta a fost lucrurl de care aveau nevoie pentru a ne oferi încrederea lor”, recunoaşte antreprenorul.  
În opinia sa, serviciile şi produsele create de la o nevoie reală din piaţă şi nu de la ceea ce i-ar plăcea se existe fondatorului, diferenţiatori bine definiţi, determinarea şi o echipă unită sunt ingredientele care stau la baza unei afaceri de succes

Sfaturi pentru un tânăr care vrea să-şi dezvolte propriul business:
„Acţionează acum! În loc să laşi să treacă anii în căutarea marii idei revoluţionare sau în speranţa că tu vei ajunge la un anumit nivel de competenţă, acţionează acum! Începe cu paşi oricât de mici, doar aşa vei vedea dacă ideea ta este viabilă. Permite-ţi să faci greşeli dar să nu îţi permiţi să nu înveţi din ele.” 

Cinci cărţi de business pe care le recomandă:

  • The Lean Startup – Eric Ries 
  • Întreabă-te De Ce – Simon Sinek
  • Secretele Creativităţii – Michael Michalko
  • The Tipping Point – Malcolm Gladwell
  • Uneori Câştigi, uneori înveţi – John Maxwell.