PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Business

Adrian Mitroi: "Valul de criză este într-un format fără sunet, mai puţin spectaculos decât ne-am obişnuit"

Autor: Ilinca Pop | vineri, 05 februarie 2016 | 1 Comentarii

România ar trebui să se îngrijoreze astăzi cu ceea ce se întamplă la nivel internațional? Este posibil să vină un nou val de criză? Odată cu prăbușirea bursei din China, câteva întrebări au început să macine și mintea antreprenorilor autohtoni. Doar că nu este o teamă reală ci, mai degrabă, sunt scenarii pe care aceștia le iau în calcul, pornind de la lecțiile învățate deja din criza trecută. Punctual, dacă ar fi să analizăm fiecare domeniu al economiei românești, în parte, sunt câteva care, de departe, pot trece ușor peste orice hop. Și invers

”Nivelul de îngrijorare este acelaşi ca şi pentru o evoluţie economică firească. Atât indivizii, corporaţiile, naţiunile, cât și băncile centrale se află într-o competiţie acerbă. Este un război surd, în care fiecare naţiune încearcă să exporte recesiune şi să importe creştere economică. Modelul de acum este o presiune a pieţelor pentru reaşezarea unor modele de business, care nu sunt adecvate timpului, care sunt neserviabile cu clientul deştept şi informat al zilelor noastre, care sunt ineficiente şi nu promit rentabilitate comerciala şi financiară”, spune Adrian Mitroi, profesor de investiţii şi finanţe comportamentale în cadrul Academiei de Studii Economice.

De exemplu, continuă acesta, cotaţiile bursiere ale titlurilor financiare sunt atractive, în primul rând, pentru că sunt ieftine şi nu pentru că a fi astăzi acţionar într-o entitate financiară mai este atât de promiţător. Mai mult, toată lumea este nemulţumită, cei care vin cu reglementări, clienţii de debit şi cei de credit. Astfel, extragerea uşoară de marjă de dobânzi nu mai este posibilă, iar băncile fac ce ştiu cel mai bine, transmit multe din problemele lor şi către ceilalţi deţinători de interese, pe lângă acţionari şi spre creditori deponenţi.

”Valul de criză este într-un format fără sunet, probabil mai puţin spectaculos decât ne-am obişnuit. Dobânzile sunt mici, taxele şi impozitele sunt relativ mici, internetul ne ajută să alegem ieftin şi eficient produse şi servicii. Un comentariu negativ despre dezinflaţie, care are o limită. Fiindcă nu mai este loc de reducere de preţuri, rămâne că se pot reduce doar costurile, şi cel mai simplu este să faci rabat de la calitate. Calitatea serviciilor şi produselor este din ce în ce mai slabă”, detaliază Adrian Mitroi.

Punctual, dacă ar fi să ne gândim la ce a avut mediul de business de învăţat din criza trecută, acesta spune că, probabil, cel mai important, am învăţat că o poziţie de avantaj net se schimbă obligatoriu, şi că performanţa economică, investiţională şi comercială ne întoarce, mai devreme sau mai târziu, spre o medie. Astfel, orice avantaj competitiv poate fi uşor copiat.

”Am învăţat că este important să luăm decizii în context mai larg şi mai lung. Că există africani, chinezi şi indieni care îşi doresc, şi ei, să trăiască mai bine, să aibă o casă şi un card de credit este și asta o poveste. Consumatorul modern este deştept, informat, superficial, cârcotaş. O duce mai bine decât părinţii lui, şi probabil aceasta este cea mai mare realizare”, adaugă Adrian Mitroi.


SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.