Vânzările la magazinele deschise de peste un an au urcat cu 3,5% în primele trei luni din 2016, la 22,41 miliarde de euro (24,74 miliarde de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la un avans de 3,2%. La produsele lactate, vânzările au crescut cu 2,3%, depăşind estimările analiştilor, de 2%.

Condiţiile economice ar urma să rămână volatile pe pieţele emergente, a avertizat Danone, care şi-a menţinut estimarea privind o creştere a veniturilor cu 3 – 5% în acest an la magazinele deschise de peste un an, după un avans de 4,4% în 2015, cel mai redus din 2009, potrivit acelorași surse, citate de Agerpres. Compania vrea să relanseze anul acesta brandurile Danonino, Actimel şi Activia, ceea ce va ajuta la stabilizarea vânzărilor în Europa până la sfârşitul lui 2016.

Vânzările totale, care includ şi fluctuaţiile de curs valutar, au ajuns la 5,30 miliarde de euro în primul trimestru din 2016, un declin de 3% comparativ cu perioada similară din 2015. Danone, cel mai mare producător de iaurt din lume, concurează pe plan global cu Nestle şi Unilever, mai arată sursa citată.

Grupul Danone a demarat investiţia în România, în 1996, prin achiziţia fostei unităţi Mioriţa Fundeni. Veniturile Danone România au depăşit 481 de milioane de lei în 2013, în scădere cu 5% în comparaţie cu anul anterior. Din acelaşi an, Danone România a devenit centrul regiunii Europei de Sud-Est, care include România, Bulgaria, Grecia şi ţările Adriatice, servind o piaţă potenţială de peste 60 de milioane de consumatori.