”2016 a fost un an de extindere puternică pentru noi, am adăugat 25 magazine reţelei existente, ajungând la un total de 122 de spaţii în toată ţara. Desigur, investiţiile au fost pe măsură, din totalul de 14,3 milioane de lei, peste 70% fiind alocaţi deschiderilor de spaţii noi, relocărilor şi reamenajărilor”, a declarat Dragoş Sîrbu, CEO Flanco Retail.

În 2016, vânzările de televizoare 4K au avut o creştere valorică la nivel de piaţă – de 127%, în condiţiile în care întreaga categorie de TV a crescut cu 22%. Televizoarele Smart au înregistrat o creştere de 26%, iar televizoarele cu diagonale mari, de peste 60 de inchi, au crescut, valoric, cu 55% faţă de 2015.

”În ceea ce priveşte categoria electrocasnicelor mari, cele mai importante creşteri sunt în zona incorporabilelor, semn că tot mai mulţi dintre consumatori acordă o atenţie sporită amenajării moderne a locuinţei şi confortului”, a spus Dragoş Sîrbu. De exemplu, în timp ce vânzările maşinilor de spălat vase au crescut per total cu 40% faţă de anul precedent, vânzările celor incorporabile au avut o creştere de 46%. Şi uscătoarele de rufe au cunoscut o creştere substanţială, de peste 76% la nivel valoric, comparativ cu 2015. În categoria maşinilor de spălat, care a crescut per total cu 18%, cea mai spectaculoasă creştere, de 76%, s-a înregistrat pe segmentul celor de capacitate mare, egală sau mai mare de 8 kg.

Şi în vânzările de electrocasnice mici se reflectă opţiunea consumatorilor pentru produse mai sofisticate. De exemplu, aspiratoarele de tip stick au crescut în 2016 cu 80% faţă de anul precedent. Fiarele de călcat au înregistrat o creştere uşoară, de 10%, dar în cadrul categoriei se observă o creştere puternică, de 90%, a staţiilor de călcat şi a produselor care au eficienţă mai mare, se folosesc mai uşor şi oferă mai mult timp liber utilizatorului. Creşteri semnificative au avut şi produsele care ajută la menţinerea unui stil de viaţă sănătos, cum ar fi blenderele de masă şi cele sport, ce pot fi luate la purtător, care au crescut cu 60% valoric.

În categoria telecom, a crescut preferinţa clienţilor pentru display-uri mari, de 5,5 inchi şi pentru memorii RAM şi interne generoase. Camerele telefoanelor sunt tot mai performante, nu doar ca rezoluţie, cât şi ca performanţe de filmare (claritate, slow motion, filmare 4k). Clienţii s-au orientat în 2016 mai mult către mărcile şi modelele high-end. IT-ul este singura categorie care a scăzut semnificativ anul trecut, cu 12,6%, pe aproape toate segmentele cu excepţia celor destinate gaming-ului.

Vânzările de produse marcă proprie Flanco au reprezentat 7-8% din total. Comapnia a continuat investiţia în dezvoltarea sistemului şi platformelor IT. Aproximativ trei milioane de lei au mers în această direcţie anul trecut, în condiţiile în care şi vânzările online au fost în creştere. 'Strategia noastră omnichannel a dat roade, creşterile pe online fiind semnificative faţă de anul precedent, respectiv +32% trafic şi +46% vânzări. Traficul pe mobil a crescut cel mai spectaculos, cu 89% faţă de 2015', a adăugat CEO-ul Flanco Retail.

Strategia retailerului pentru 2017 este de creştere a profitabilităţii şi de consolidare a business-ului. ”Investiţiile alocate deschiderilor de magazine sunt optimizate, ţinând cont de faptul că am ajuns deja în majoritatea zonelor în care ne-am dorit să fim prezenţi. Astfel, vom analiza performanţele şi potenţialul fiecărui magazin din reţea şi, în funcţie de rezultatele obţinute, ne putem inclusiv retrage sau reloca”, a explicat Dragoş Sîrbu. Investiţiile planificate pe anul 2017 se ridică la peste opt milioane de lei.

Compania are peste 1.500 de angajaţi şi deţine o reţea de 118 magazine, aflate în cele mai importante zone comerciale din 74 de oraşe. (Sursa: Agerpres)