Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Piata Auto

Vânzările de vehicule comerciale trădează slăbiciunile economiei românești

Autor: | | 0 Comentarii

În primele șase luni ale acestui an au fost comercializate în România 12.636 de vehicule comerciale noi, în scădere cu 0,5% față de perioada similară din 2016. Doar zona mașinilor de transport persoane sub 22 de locuri pare să fi rămas pe un puternic trend ascendent.

Se spune, pe bună dreptate, că evoluţia pieţei de vehicule comerciale dintr-un anumit stat este o oglindă fidelă a economiei şi, mai ales, a încrederii companiilor în viitor. Atunci când ai speranţe că, în următoarea perioadă, afacerea ta va merge bine, investeşti în creşterea acesteia cumpărând, printre altele, şi vehicule de transport mărfuri sau persoane. Ei bine, dacă privim cu atenţie statisticile Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) am putea spune că deţinătorii de flote din România se tem de lunile care vor urma sau, măcar, că aşteaptă semnale clare care să le redea încrederea într-o creştere a economiei şi, prin consecinţă, a afacerilor proprii. Totodată, importurile tot mai mari de vehicule comerciale rulate au redus şi ele apetitul companiilor pentru achiziţii de maşini noi ca şi în cazul pieţei autoturismelor. De altfel, este demn de luat în seamă faptul că, în timp ce vânzările de automobile mici noi au crescut în primul semestru al acestui an, conform APIA, cu nu mai puţin de 22,2%, cele de maşini destinate transportului de pasageri şi mărfuri au scăzut cu 0,5%.

 

Dacia domină clasamentul comercialelor uşoare

Vânzările totale de vehicule comerciale noi s-au oprit în primele şase luni din acest an la 12.636 de uniăţi după ce în primul semestru al anului trecut urcaseră la 12.700 de unităţi. În perioada similară din 2015 erau vândute doar 9.838 de astfel de vehicule. Prin urmare, după creşterea cu 29% de anul trecut a urmat o scădere cu 0,5% în acest an. În cel mai mare segment al pieţei vehiculelor comerciale, cel al maşinilor sub 3,5 tone, vânzările au totalizat în primul semestru al acestui an 7.313 unităţi, în creştere cu 6,6% faţă de perioada similară din 2016. Liderul incontestatbil al clasamentului vânzărilor este, aşa cum era de aşteptat, Dacia Dokker Van cu 1.545 de unităţi. Vehiculul mărcii autohtone produs însă în Maroc este urmat în acest an de Ford Transit (932 unităţi) şi de Iveco Daily (543 unităţi). Aceste trei modele au depăşit în Top vehicule precum Fiat Ducato, Renault Master, Mercedes-Benz Sprinter sau Citroen Jumper. Desigur, tot în această zonă a pieţei activează şi modele derivate din autoturisme cu nume cunoscute precum fiat Doblo, Ford Tourneo, Mercedes-Benz Citan sau Renault Kangoo.

Puţini clienţi caută vehicule între 3,5 şi 16 tone

 

În segmentul maşinilor între 3,5 T şi 6 T oferta nu este foarte bogată şi, în consecinţă, nici vânzările nu ating cote ridicate. Astfel, în primele şase luni din acest an au fost vândute doar 72 de unităţi, liderul pieţei fiind Volkswagen Crafter. Nici în zona vehiculelor între 6 T şi 16 T nu se remarcă vânzări consistente, fiind comercializate în primul semestrul 164 de vehicule.  Aici concurenţa este mai puternică, pe podium aflându-se două modele Iveco, Daily şi Eurocargo, despărţite de Mercedes-Benz Atego. Din nefericire, în ambele segmente vânzările au înregistrat un recul faţă de semestrul I din 2016.

Mercedes-Benz Actros liderul segmentului peste 16 T

Una dintre cele mai puternice zone ale pieţei vehiculelor comerciale, cea a maşinilor de transport peste 16 T a totalizat în primele şase luni ale acestui an 3.950 de unităţi. În scădere cu aproape 20% faţă de vânzările din perioada similară a anului 2016, acest segment de piaţă îl are ca lider absolut pe Mercedes-Benz Actros, vehicul vândut în 739 de exemplare. Pe locul secund se clasează în acest an Volvo FH, cu 559 de unităţi, iar pe trei, MAN TGX, cu 549 de unităţi. În acest segment se dă o bătălie acerbă şi între ocupanţii locurilor patru şi cinci, DAF XF şi Scania R.

Creştere importantă în zona microbuzelor

În zona destinată maşinilor de transport persoane, cele două segmente – sub 22 de locuri şi peste 22 de locuri – au rezultate mixte. Astfel, în timp ce vânzările de microbuze cresc puternic, cu peste 47%, cele de autobuze şi autocare scad cu nu mai puţin de 28,4%. Stimulate atât de licitaţii organizate de stat cât şi de nevoia unor companii de a îşi majora sau schimba flotele, zona microbuzelor a atins în primele şase luni ale anului vânzări de 1.419 unităţi. Cel mai căutat vehicul din segment este Mercedes-Benz Sprinter, urmat de Volkswagen Transporter, Renault Trafic, Mercedes-Benz Clasa V şi Opel Vivaro. În zona maşinilor mari de transport persoane, peste 22 de locuri,  clasamentul este dominat tot de Mercedes-Benz Sprinter, pe locul doi fiind Iveco Dyparro, iar pe trei Mercedes-Benz Intouro.

 

Statistica APIA, în baza căreia au fost întocmite clasamentele de mai sus, are ca sursă raportările vânzărilor făcute de dealeri şi, în anumite cazuri doar estimări ale analiştilor asociaţiei. În cazul Mercedes-Benz, datele sunt aferente statisticii întocmite de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) care ia în calcul înmatriculările.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro