Carrefour a precizat totuşi că dacă se exclud efectele cursului de schimb şi fluctuaţiile preţurilor la combustibili, vânzările sale au crescut în trimestrul al treilea al acestui an cu 2,8%, o încetinire totuşi după o creştere de 4,9% în al doilea trimestru, potrivit aceleiași surse, citată de Agerpres. În Franţa, piaţă responsabilă pentru aproape jumătate din vânzările grupului de distribuţie, Carrefour a avut în trimestrul al treilea vânzări de 10,04 miliarde de euro, o creştere de 0,2% în date comparabile, acesta fiind de altfel al optulea trimestru consecutiv de creştere a vânzărilor Carrefour pe piaţa din Franţa.

În schimb, performanţele Carrefour s-au înrăutăţit în Europa de Sud, unde vânzările au înregistrat o scădere de 4,8% în Italia şi una de 1,2% în Spania. În Europa de Est, vânzările Carrefour au fost stabile în Polonia şi au crescut în România.

Directorul financiar de la Carrefour, Pierre-Jean Sivignon, a declarat joi că estimările analiştilor potrivit cărora în acest an Carrefour va realiza un profit operaţional de 2,38 miliarde de euro sunt 'rezonabile'. Această cifră ar reprezenta o creştere de 6,34% comparativ cu rezultatul operaţional de 2,23 miliarde de euro înregistrat în 2013.

Cu peste 9.900 de magazine în 33 de ţări, grupul Carrefour este al doilea retailer mondial şi numărul unu în Europa. În România, grupul Carrefour numără 139 de magazine, dintre care 24 de hipermarketuri Carrefour, 72 supermarketuri Market şi 42 magazine de proximitate Express.