Dupa prezentarea statica a modelul Sandero, pe 18 si 19 iunie Automobile Dacia a oferit jurnalistilor romani posibilitatea de a testa noul model pe soselele virajate din jurul orasului croat Split si pe drumurile marginite de un peisaj impresionant din insula Hvar. Prima zi a fost dedicata modelului propulsat de motorul de 1.6 litri si 90 CP. Fiind acelasi uzina de forta ca si cea de pe Logan sunt foarte putine de spus in privinta calitatilor dinamice. Diferentele sunt aproape insesizabile, singurul punct de interes fiind reprezentat de stabilitatea pe viraje care pare a fi ceva mai buna gratie absentei portbagajului masiv.

Cei 90 de cai nu par a se simti in largul lor fiind gatuiti de ingineri din dorinta de a raporta un consum de combustibil cat mai mic. Treapta a treia a cutiei de viteze este singura care pare a lasa masina sa zburde, insa la turatii destul de mari. Pentru a mentine ritmul schimbarea trebuie facuta la minimum 3.000 rpm si, chiar si asa, treapta a patra face masina sa gafaie in momentul incercarii de a accelera brusc. Cat despre viteza a cincea, este aproape inutila pentru cei care prefera un condus sportiv. Autostrada pare a fi singurul loc unde poate fi utilizata pentru a optimiza consumul de benzina.

Avand in vedere ca traseul ales de organizatori parcurgea numai zone muntoase cu multe viraje in panta sau rampa masina a trebuit tinuta intr-un regim de turatie ridicat astfel ca zgomotul din habitaclu a fost destul de mare, chiar deranjant uneori, iar consumul mediu, dupa aproape 200 km a fost, conform computerului de bord de peste 9 l/100km.

Mult mai scurt, dar suficient pentru a crea o opinie, a fost traseul rezervat motorizarii de 1.4 litri si 75 CP. De-a lungul celor circa 40 km parcursi in peisajul mirific al insulei Hvar am putut observa ca acest propulsor, desi mai mic, pare a fi mai sprintar in timpul acceleratiilor la viteze cuprinse intre 40 si 100 km/h. Devine destul de greu de inteles de ce ar cheltui cineva cateva sute de euro in plus pentru propulsorul de 90 CP, mai ales ca zona predilecta in care ar trebui sa se deplaseze masina este cea urbana.

Despre confort ar fi de spus doar ca nu este la cote ridicate insa masina nu este obositoare. Comenzile aflate la dispozitia soferului sunt bine amplasate, cu exceptia butoanelor care actioneaza deschiderea geamurilor care, aflate pe consola centrala sunt greu de gasit pentru cei care conduc pentru prima data o Dacia by Renault. Un plus trebuie pus in dreptul vizibilitatii in oglinda din habitaclu. Tot gratie lipsei portbagajului dar si a amplasarii inteligente a lunetei, parcarea cu spatele este mult mai usor de realizat. Si o constatare mai putin placuta legata de aceeasi oglinda. La turatii mari vibreaza si face ca drumul din spate sa se vada in ceata obosind ochii.

Pentru cei care se temeau ca spatiul interior va avea de suferit din cauza micsorarii caroseriei fata de Logan trebuie spus ca nu au motive pentru asa ceva. Habitaclul lui Sandero poate gazdui cinci persoane. E drept ca in spate e putina inghesuiala dar se poate sta chiar mai bine decat in multe dintre modelele mai scumpe din aceeasi clasa.

Detalii despre atuurile dar şi despre punctele slabe ale noului model Dacia puteţi afla din revista Capital care va apărea pe 25 iunie.