UNTRR menționează că, deși s-au primit promisiuni din partea autorităților că noua lege RCA ar urma să fie votată de Parlament săptămâna viitoare, tărăgănarea de până acum cu adoptarea acestei legi și faptul că cele mai importante prevederi ale OUG 54/2016, precum stabilirea unui tarif de referință sau decontarea directă nu au fost aplicate de nicio firmă de asigurări, iar Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) nu a făcut nimic în acest sens, deși era obligația sa potrivit legii, ne dau de înțeles că propunerile transportatorilor rutieri nu vor fi luate în calcul.

„Guvernul argumentează că nu poate continua cu plafonarea tarifelor RCA deoarece s-ar deschide procedura de infringement împotriva României. Reamintim că, în prezent, România are 56 de proceduri de infringement declanșate împotriva sa de Comisia Europeană și că de la aderarea la UE au fost deschise peste 550 de astfel de proceduri, din care aproape 90% au fost clasate de Comisie. Mecanismul de infringement face parte din cadrul de funcționare al Uniunii Europene, dar, dintr-o dată, Guvernul se teme să trimită Comisiei Europene dovezile clare oferite de transportatorii rutieri care au dus la plafonarea tarifelor RCA. Totodată, Guvernul ar trebui să arate Comisiei că în prezent se lucrează la o nouă lege RCA funcțională, menită să ducă la funcționarea optimă a acestei piețe”, menționează oficialii UNTRR.

Directiva Solvency II prevede la articolul 181, alineat 2, că „un stat membru care impune obligația de a subscrie o asigurare poate solicita întreprinderilor de asigurare să comunice autorității lor de supraveghere condițiile generale și speciale pentru astfel de asigurări înainte de utilizarea acestora. Statele membre pot menține sau introduce obligația de notificare prealabilă sau aprobare a majorărilor tarifelor propuse numai ca un element al unui sistem general de control al prețurilor”.

În acest sens, UNTRR a solicitat Guvernului emiterea unei Hotărâri de Guvern pentru extinderea perioadei de plafonare a tarifelor asigurărilor RCA pe o perioadă de cel puțin 3 luni și susținerea unei noi legi RCA care să vină în ajutorul românilor posesori de asigurări RCA.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 14.000 membri.