Producţia şi exportul de autoturisme produse de firmele străine reprezintă un motor al creşterii economice a Ungariei, ţară unde salariile pentru muncitorii calificaţi sunt mult mai mici faţă de nivelul din Europa Occidentală. Industria auto asigură peste 100.000 de locuri de muncă şi este responsabilă pentru o treime din producţia industrială a Ungariei. Ţările vecine, Slovacia şi Cehia, sunt şi ele importanţi producători auto în regiunea Europei Centrale şi de Est. 

„Obiectivul vizitei noastre este să punem Ungaria pe harta conducerii Tesla, ca ţară care se concentrează serios pe industria auto”, a declarat Szijjarto, după ce s-a întâlnit joi cu directorul de dezvoltare şi cel juridic de la Tesla, potrivit Agerpres. 

Potrivit oficialului ungar, reprezentanţii Tesla au răspuns pozitiv la reducerile de taxe oferite pentru investiţiile făcute în Ungaria, precum şi la taxa pe companii din Ungaria, care, la 9%, este cea mai mică din UE. 
Szijjarto a mai informat că Ungaria şi-a propus să instaleze peste 3.000 de staţii de încărcare pentru vehiculele electrice până la finele lui 2019. Potrivit ministrului ungar de Externe, în 2018, Tesla va construi două puncte de încărcare rapidă în Ungaria, unul în oraşul Gyor din vestul ţării, unde îşi are sediul constructorul german de automobile premium Audi, şi un altul în Nagykanizsa, în sud-vestul Ungariei. 

Audi este unul dintre cei mai mai exportatori ai Ungariei, iar uzina de motoare pe care compania germană o are la Gyor este cea mai mare din lume, aprovizionând peste 30% din uzinele grupului Volkswagen. Alţi importanţi producători auto din Ungaria sunt Daimler, Opel şi Suzuki Motor Corp. 

Luna trecută, compania sud-coreeană SK Innovation a anunţat că va investi aproximativ 800 de milioane de dolari în Ungaria pentru a construi o uzină ce va produce baterii electrice, în ideea de a veni în întâmpinarea producătorilor de vehicule electrice.