PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Transporturi si Infrastructura

Un tronson de 36 km din Autostrada Transilvania, scos la licitație la un preț triplu față de contractul cu Bechtel

Autor: Capital.ro | luni, 23 iunie 2014 | 16 Comentarii

După zece ani de la începerea lucrărilor la Autostrada Transilvania – contract semnat în 2003 cu americanii de la Bechtel și la care s-a renunțat definitiv în 2013 din cauza costurilor ridicate, CNADNR scoate la licitație un tronson de 37,2 km din această autostradă, iar prețul estimat pentru proiectarea și construcția acestui tronson este aproape triplu față de cel din contractul cu americanii.

Ieri, pe sistemul electronic de achiziții publice, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a publicat anunțul pentru proiectarea și construcția secțiunii 2a a Autostrăzii Transilvania, între Ogra și Câmpia Turzii, cu o lungime totală de 37,2 kilometri.

Licitația va fi împărțită în trei loturi respectiv Ogra - Iernut (3,6 km), Iernut - Cheţani (17,9 km) şi Cheţani - Câmpia Turzii (15,7 km).

Cei de la CNADNR estimează valorea proiectului între 1,568 miliarde lei și 1,882 miliarde de lei fără TVA.

Practic, valoarea maximă a contractului cu TVA la un curs valutar de 4,4 lei/euro este de 530 milioane de euro, în timp ce valoarea minimă este de 442 milioane de euro cu TVA.

De aici reiese, că CNADNR este dispusă să ofere constructorului o sumă minimă de 9,56 milioane de euro pe kilometru. Menționăm că această valoare este fără TVA.

În cazul în care în costuri este cuprinsă și TVA, prețul minim estimat de CNADNR se ridică la 11,88 milioane de euro.

Dacă ne raportăm la valoarea maximă estimată de CNADNR, atunci costul pe kilometru de autostradă ajunge și la 14,24 milioane de euro cu TVA inclus.

Pe pagina de internet a CNADNR, în cazul Autostrăzii Transilvania, la acest sector Târgu Mureș - Câmpia Turzii, conform contractului parafat în urmă cu 10 ani cu americanii de la Bechtel, lungimea acestui tronson era de 36 de kilometri iar valoarea estimată a proiectului la 143,17 milioane de euro, așa cum se poate observa din imaginea de mai jos, ceea ce înseamnă un cost pe kilometru de 3,97 milioane de euro.

 

Practic, acum CNADNR este dispusă să ofere constructorului o sumă aproape triplă față de cea din contractul cu Bechtel.

Mai mult, costurile estimate de CNADNR depășesc standardul de cost aprobat de Guvernul României.

Ofertele sau cererile de participare din partea constructorilor interesaţi pot fi depuse până la 11 august.


SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.