SE INTAMPLA ACUM!

Transporturi si Infrastructura

Un tronson de 36 km din Autostrada Transilvania, scos la licitație la un preț triplu față de contractul cu Bechtel

Autor: Capital.ro | luni, 23 iunie 2014 | 16 Comentarii

După zece ani de la începerea lucrărilor la Autostrada Transilvania – contract semnat în 2003 cu americanii de la Bechtel şi la care s-a renunţat definitiv în 2013 din cauza costurilor ridicate, CNADNR scoate la licitaţie un tronson de 37,2 km din această autostradă, iar preţul estimat pentru proiectarea şi construcţia acestui tronson este aproape triplu faţă de cel din contractul cu americanii.

Ieri, pe sistemul electronic de achiziţii publice, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a publicat anunţul pentru proiectarea şi construcţia secţiunii 2a a Autostrăzii Transilvania, între Ogra şi Câmpia Turzii, cu o lungime totală de 37,2 kilometri.

Licitaţia va fi împărţită în trei loturi respectiv Ogra - Iernut (3,6 km), Iernut - Cheţani (17,9 km) şi Cheţani - Câmpia Turzii (15,7 km).

Cei de la CNADNR estimează valorea proiectului între 1,568 miliarde lei şi 1,882 miliarde de lei fără TVA.

Practic, valoarea maximă a contractului cu TVA la un curs valutar de 4,4 lei/euro este de 530 milioane de euro, în timp ce valoarea minimă este de 442 milioane de euro cu TVA.

De aici reiese, că CNADNR este dispusă să ofere constructorului o sumă minimă de 9,56 milioane de euro pe kilometru. Menţionăm că această valoare este fără TVA.

În cazul în care în costuri este cuprinsă şi TVA, preţul minim estimat de CNADNR se ridică la 11,88 milioane de euro.

Dacă ne raportăm la valoarea maximă estimată de CNADNR, atunci costul pe kilometru de autostradă ajunge şi la 14,24 milioane de euro cu TVA inclus.

Pe pagina de internet a CNADNR, în cazul Autostrăzii Transilvania, la acest sector Târgu Mureş - Câmpia Turzii, conform contractului parafat în urmă cu 10 ani cu americanii de la Bechtel, lungimea acestui tronson era de 36 de kilometri iar valoarea estimată a proiectului la 143,17 milioane de euro, aşa cum se poate observa din imaginea de mai jos, ceea ce înseamnă un cost pe kilometru de 3,97 milioane de euro.

 

Practic, acum CNADNR este dispusă să ofere constructorului o sumă aproape triplă faţă de cea din contractul cu Bechtel.

Mai mult, costurile estimate de CNADNR depăşesc standardul de cost aprobat de Guvernul României.

Ofertele sau cererile de participare din partea constructorilor interesaţi pot fi depuse până la 11 august.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.