În cadrul lictației PMB, cea mai bună ofertă financiară au avut-o turcii de la Karsan, cu 450,27 de milioane de lei. Ei au primit un punctaj maxim de 50 de puncte la acest capitol, conform unui document obţinut de către e-nergia.ro Cu o valoare de 458,1 milioane de lei şi un punctaj de 49,15 puncte la capitolul financiar, oferta turcilor de la Otokar s-a clasat pe locul al doilea, iar Mercedes-Benz a ocupat locul trei cu un preț de 489,9 milioane de lei aferent unui punctaj de 45,95.

La factorul calitate, care a contat, ca și prețul, în proporție de 50% în cadrul lictației, cel mai mare punctaj a fost obţinut de Mercedes-Benz, cu 47,57 puncte. Pe locul doi s-a clasat Otokar, cu 44,91 puncte, iar Karsan a fost pe poziția a trei cu 43,93 puncte. 
În final, prin adunarea punctelor, oferta turcilor de la Otokar s-a clasat pe primul loc, cu 94,06 puncte. Karsan a opcupat locul al doilea, cu un punctaj total de 93,93 puncte, iar Mercedes-Benz pe locul al treilea, cu 93,52 de puncte.

Nemulțumiți de rezultatul lictației, atât reprezentanții Mercedes-Benz cât și cei ai Karsan au depus contestații aflate, în prezent, în curs de soluționare. Pe lângă probleme legate de omologarea dimensiunilor autobuzelor și a valorilor de consum specifice pentru fiecare tip de vehicul, contestatarii acuză nerespectarea caietului de sarcini inclusiv în privința existenței unui service la standardele necesare în momentul depunerii ofertei.

În urmă cu o săptămână, când Capital a vizitat producătorul tiurc de autobuze pentru a înțelege unde și cum sunt produse autobuzele pentru București și care este comportamentul acestora în Istanbul, unde Otokar acoperă otreime din parcul auto, oficialii turci au declarat că „atâta timp cât nu eram convinşi că livrăm vehiculele nu puteam investi într-un service lângă București. În plus, ne dorim ca acesta să fie, la fel ca la Istanbul, amplasat într-un punct-cheie, aprope de aeroport şi de zona pe care o vor deservi autobuzele. Tocmai de aceea, partenerul nostru, Happy Garage, se află în apropierea aeroportului. Nu scrie nicăieri în caietul de sarcini unde trebuie să fie unitatea service şi nici cât de mare trebuie să fie. Unii au încercat să speculeze pe această temă, însă noi am respectat caietul de sarcini”.

 

Tot pentru a lămuri discuţiile din presă şi spaţiul public legate de asigurarea serviciilor post-vânzare pentru cele 400 de autobuze Sarp Alagol, director vânzări internaţionale al Otokar, a ţinut să declare că „în majoritatea cazurilor, operatorii realizează singuri reparaţiile necesare. În cazul Bucureştiului, ca şi al Istanbulului sau Izmirului, noi ne ocupăm de service pe o perioadă de patru ani cu extindere la încă patru ani. Mai exact, în primii patru ani acoperim inclusiv consumabilele precum anvelope sau uleiuri, iar în următorii patru executăm toate operaţiunile necesare, dar consumabilele sunt contra cost. Garanţia va începe odată cu livrarea ultimului autobuz, aşa că va fi de fapt de aproape zece ani. Și aceasta este varianta cea mai bună, dovedită la Istanbul, unde, chiar dacă lucrăm în spaţiul IETT-ului (n.n. – Autoritatea Municipală de Transport din Istanbul), ne reparăm singuri autobuzele”.

Citește și:

Otokar: Putem livra autobuzele pentru București în 18 luni, iar garanția oferită este de opt ani