SE INTAMPLA ACUM!

Industrie

Trecutul și viitorul Dacia, față cu presa. De ce pleacă directorul general al Renault România

Autor: Robert Stan | marţi, 29 martie 2016 | 0 Comentarii

Directorul general al Renault România şi preşedintele Automobile Dacia, Nicolas Maure va părăsi compania pentru o nouă provocare. Una pe cât de dificilă pe atât de interesantă: va fi şeful gigantului rus AvotVAZ, companie la care Alianţa Renault Nissan este acţionar majoritar. Înainte de a pleca, oficialul a ţinut să îl prezinte unui grup restrâns de jurnalişti pe viitorul manager, Yves Caracatzanis, căruia i-a oferit şi câteva sfaturi.

Într-o mică sală a noului hotel Mercure din Bucureşti vreo 10 jurnalişti stau faţă în faţă cu trecutul şi cu viitorul celui mai mare producător auto naţional, Automobile Dacia.

Nicolas Maure, omul care a avut două mandate în România, mai întâi ca director al uzinei mecanice Dacia, între 2006 şi 2008 şi, mai apoi, din 2014, ca şef al tuturor activităţilor Renaut în România stă alături de înlocuitorul său, un grec pe care statura lui Maure îl face să pară chiar mai scund decât este. Cu toate acestea, Yves Caracatzanis - acesta e numele noului director general al Automobile Dacia - pare un om onest şi, oarecum, temător. Desigur, fiind prima întâlnire cu presa din România postura nu era deloc confortabilă, mai ales că omul care va conduce destinele diviziei româneşti a grupului Renault a ajuns de doar câteva zile la post, iar prima întâlnire oficială cu colaboratorii săi a avut loc cu câteva ore înainte de discuţia cu presa.

De 10 ani cu ochii pe România

Cum despre Nicolas Maure şi opiniile sale aţi putut citi recent în Capital într-un interviu, credem noi, lămuritor, am acordat o atenţie deosebită lui Yves Caracatzanis. Cu un nume complicat de pronunţat pentru români, grecul care se consideră în egală măsură italian şi francez, spune că de mai bine de zece ani a avut legături cu România. Asta pentru că, încă din 2006 când era responsabil diviziei de prototipuri a grupului Renault a pus umărul la crearea în România a primului centru de prototipuri din afara Franţei.

Apoi, în 2008, pe când ocupa postul de director al reţelei de aprovizionare a grupului francez a pus bazele centrului corespunzător de la noi. Înainte de a sosi ca director al Automobile Dacia, Caracatzanis a fost – începând cu 1 septembrie 2013 - şeful regiunii EurAsia din grupul Renault, cea care are în subordine pieţele din România, Rusia şi Turcia şi, din această postură a încercat, spune el, să aducă la Mioveni cât mai multe investiţii şi produse ale grupului.

Departe de a ne dezvălui modul în care va conduce activităţile din România şi ţintele impuse de şefii de la Paris care i-au oferit noul post, Caracatzanis a ţinut să menţioneze că „puteţi conta pe mine pentru a dezvolta Renault şi Dacia în România. Sunt entuziasmat şi mulţumit de această numire”.

De asemenea, noul şef al Dacia a anunţat că se va muta în ţară alături de soţia şi fiica sa şi că va încerca să înveţe limba română. În plus, la întrebarea Capital, care îi sunt ambiţiile în noua funcţie, oficialul a oferit un răspuns politicos care însă nu a lăsat să se întrevadă cu exactitate intenţiile sale: „Vreau să dezvolt activităţile grupului, să îmbunătăţesc competitivitatea activităţilor noastre şi menţionez, cum a spus şi Nicolas, că Dacia este a doua marcă a grupului, iar România este o ţară importantă pentru Renault.”

Cu toate acestea este demn de menţionat faptul că mandatul lui Yves Caracatzanis va implica, printre altele, continuarea procesului de automatizare a uzinei de la Mioveni, fapt ce implică reducerea numărului de angajaţi, şi lansarea noii game Dacia care trebuie să ajugă pe piaţă în următorii doi-trei ani.

Sfaturi de la Nicolas Maure

Plecarea din România este un eveniment trist pentru Nicolas Maure, un lider iubit şi respectat de angajaţi. Cel puţin asta a declarat oficialul adăugând că în anii petrecuţi în ţară a văzut cum românii s-au schimbat mult acum fiind mult mai pregătiţi şi mai „autonomi”. Cu toate acestea, printre dezamăgirile lui Maure legate de România se află infrastructura deficitară şi birocraţia. „Aveţi internet de mare viteză şi laserul de la Măgurele, dar rămâneţi mult în urmă la infrastructură”, a ţinut să evidenţieze contrastele specific româneşti. „După cinci ani am făcut un exerciţiu şi am pregătit cinci sfaturi pentru urmaşul meu”, a adăugat Nicolas Maure. Pe scurt acestea sunt:

-  să facă presiuni asupra autorităţilor pentru a fi resectat termenul de finalizare al autostrăzii Piteşti – Sibiu,

- să susţină păstrarea şi dezvoltarea numărului de locuri de muncă,

- să dezvolte competitivitatea, fapt ce implică flexibilitatea şi mobilitatea „gulerelor albastre” (muncitorii), şi adaptarea „gulerelor albe” (inginerii) la noile direcţii ale industriei,

- să pună accent pe dialogul dintre universităţi şi companii pentru a adapta parcursurile educaţionale la cerinţele pieţei

- să susţină absorbţia fondurilor europene astfel încât acestea să nu mai fie pierdute şi să caute modalităţi de a învinge birocraţia

 

Mai multe detalii despre punctul în care se află Automobile Dacia în momentul acestei schimbări de lider şi modul în care vede Nicolas Maure piaţa autohtonă puteţi găsi în interviul realizat de Capital cu doar câteva săptămâni în urmă:

„În condiţiile de acum, riscul să părăsim uzina Dacia de la Mioveni este zero”

 

 

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.