PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Industrie

Trecutul și viitorul Dacia, față cu presa. De ce pleacă directorul general al Renault România

Autor: Robert Stan | marţi, 29 martie 2016 | 0 Comentarii

Directorul general al Renault România și președintele Automobile Dacia, Nicolas Maure va părăsi compania pentru o nouă provocare. Una pe cât de dificilă pe atât de interesantă: va fi șeful gigantului rus AvotVAZ, companie la care Alianța Renault Nissan este acționar majoritar. Înainte de a pleca, oficialul a ținut să îl prezinte unui grup restrâns de jurnaliști pe viitorul manager, Yves Caracatzanis, căruia i-a oferit și câteva sfaturi.

Într-o mică sală a noului hotel Mercure din București vreo 10 jurnaliști stau față în față cu trecutul și cu viitorul celui mai mare producător auto național, Automobile Dacia.

Nicolas Maure, omul care a avut două mandate în România, mai întâi ca director al uzinei mecanice Dacia, între 2006 și 2008 și, mai apoi, din 2014, ca șef al tuturor activităților Renaut în România stă alături de înlocuitorul său, un grec pe care statura lui Maure îl face să pară chiar mai scund decât este. Cu toate acestea, Yves Caracatzanis - acesta e numele noului director general al Automobile Dacia - pare un om onest și, oarecum, temător. Desigur, fiind prima întâlnire cu presa din România postura nu era deloc confortabilă, mai ales că omul care va conduce destinele diviziei românești a grupului Renault a ajuns de doar câteva zile la post, iar prima întâlnire oficială cu colaboratorii săi a avut loc cu câteva ore înainte de discuția cu presa.

De 10 ani cu ochii pe România

Cum despre Nicolas Maure și opiniile sale ați putut citi recent în Capital într-un interviu, credem noi, lămuritor, am acordat o atenție deosebită lui Yves Caracatzanis. Cu un nume complicat de pronunțat pentru români, grecul care se consideră în egală măsură italian și francez, spune că de mai bine de zece ani a avut legături cu România. Asta pentru că, încă din 2006 când era responsabil diviziei de prototipuri a grupului Renault a pus umărul la crearea în România a primului centru de prototipuri din afara Franței.

Apoi, în 2008, pe când ocupa postul de director al rețelei de aprovizionare a grupului francez a pus bazele centrului corespunzător de la noi. Înainte de a sosi ca director al Automobile Dacia, Caracatzanis a fost – începând cu 1 septembrie 2013 - șeful regiunii EurAsia din grupul Renault, cea care are în subordine piețele din România, Rusia și Turcia și, din această postură a încercat, spune el, să aducă la Mioveni cât mai multe investiții și produse ale grupului.

Departe de a ne dezvălui modul în care va conduce activitățile din România și țintele impuse de șefii de la Paris care i-au oferit noul post, Caracatzanis a ținut să menționeze că „puteți conta pe mine pentru a dezvolta Renault și Dacia în România. Sunt entuziasmat și mulțumit de această numire”.

De asemenea, noul șef al Dacia a anunțat că se va muta în țară alături de soția și fiica sa și că va încerca să învețe limba română. În plus, la întrebarea Capital, care îi sunt ambițiile în noua funcție, oficialul a oferit un răspuns politicos care însă nu a lăsat să se întrevadă cu exactitate intențiile sale: „Vreau să dezvolt activitățile grupului, să îmbunătățesc competitivitatea activităților noastre și menționez, cum a spus și Nicolas, că Dacia este a doua marcă a grupului, iar România este o țară importantă pentru Renault.”

Cu toate acestea este demn de menționat faptul că mandatul lui Yves Caracatzanis va implica, printre altele, continuarea procesului de automatizare a uzinei de la Mioveni, fapt ce implică reducerea numărului de angajați, și lansarea noii game Dacia care trebuie să ajugă pe piață în următorii doi-trei ani.

Sfaturi de la Nicolas Maure

Plecarea din România este un eveniment trist pentru Nicolas Maure, un lider iubit și respectat de angajați. Cel puțin asta a declarat oficialul adăugând că în anii petrecuți în țară a văzut cum românii s-au schimbat mult acum fiind mult mai pregătiți și mai „autonomi”. Cu toate acestea, printre dezamăgirile lui Maure legate de România se află infrastructura deficitară și birocrația. „Aveți internet de mare viteză și laserul de la Măgurele, dar rămâneți mult în urmă la infrastructură”, a ținut să evidențieze contrastele specific românești. „După cinci ani am făcut un exercițiu și am pregătit cinci sfaturi pentru urmașul meu”, a adăugat Nicolas Maure. Pe scurt acestea sunt:

-  să facă presiuni asupra autorităților pentru a fi resectat termenul de finalizare al autostrăzii Pitești – Sibiu,

- să susțină păstrarea și dezvoltarea numărului de locuri de muncă,

- să dezvolte competitivitatea, fapt ce implică flexibilitatea și mobilitatea „gulerelor albastre” (muncitorii), și adaptarea „gulerelor albe” (inginerii) la noile direcții ale industriei,

- să pună accent pe dialogul dintre universități și companii pentru a adapta parcursurile educaționale la cerințele pieței

- să susțină absorbția fondurilor europene astfel încât acestea să nu mai fie pierdute și să caute modalități de a învinge birocrația

 

Mai multe detalii despre punctul în care se află Automobile Dacia în momentul acestei schimbări de lider și modul în care vede Nicolas Maure piața autohtonă puteți găsi în interviul realizat de Capital cu doar câteva săptămâni în urmă:

„În condițiile de acum, riscul să părăsim uzina Dacia de la Mioveni este zero”

 

 



SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.