Producatorul auto Toyota si-a revizuit in scadere targetul de vanzari pentru anul in curs, de la 9,85 milioane de automobile la 9,5 milioane de unitati, pe fondul crizei de pe piata auto din America de Nord. Cu toate acestea. Compania japoneaza are in plan sa depaseasca vanzarile efectuate in urma cu un an.

Cresterea vanzarilor pentru automobilele Toyota va fi lenta, de doar 1%, in contrast cu majorarea de 6% inregistrata in urma cu un an, cand a vandut 9,37 milioane de unitati.

In ceea ce priveste vanzarile de pe piata din SUA, Toyota are in plan sa vanda 2,44 milioane de vehicule, in scadere fata de cele 2,64 milioane de unitati comercializate in 2007. Pentru intreaga America de Nord compania japoneza vrea sa vanda 2,67 milioane de unitati. Toyota insa mizeaza pe o crestere puternica pe pietele emergente, cum ar fi India sau Rusia.

Pe piata japoneza compania are in plan comercializarea a 2,23 milioane de automobile, fata de 2,27 milioane de vehicule vandute in 2007.

Toyota a anuntat initial un plan de productie de 9,95 milioane de automobile, insa si-a revizuit targetul pana la 9,5 milioane de unitati.

Producatorul auto japonez a vandut in prima jumatate a anului in curs 4.817.941 de autombile in toata lumea, in crestere cu 2 procente fata de acceasi perioada din 2007.

Sursa: AP