Într-adevăr, în ciuda crizei financiare mondiale, Ion Țiriac – care nu a reușit să își păstreze locul de cel mai bogat român nici în top Forbes Internațional, nici în alte clasamente -, a izbutit să nu închidă niciunul dintre segmentele de business pe care activează.
Mai mult chiar, a intrat pe domenii noi: tradingul cu petrol, despre care revista Capital a scris în premieră în presa românească și străină. În februarie 2012, a înființat firma Oil Energy Trading, care are ca obiect de activitate „comerţul cu ridicata vizând combustibilii solizi, lichizi şi gazoşi şi produsele derivate“. Acționarul principal este Provenza Holdings Limited, offshore care aparține holdingului Țiriac înregistrat în Cipru, cu 75%. Restul de 25% din acțiunile Oil Energy Trading sunt împărțite în mod egal între Remus Mihai Hîrceaga, fost membru în Consiliul de Management al OMV Petrom Marketing SRL, și Alexandru Mihuț Pițigoi, partener mai vechi al lui Ion Țiriac și acționar principal al Colina Motors. Planurile de dezvoltare nu se limitează la comerţul cu carburanţi, ci includ şi o platformă de tranzacţionare online, destinată mai ales clienţilor de talie mică, precum şi un lanţ de puncte de alimentare.

Benzinării marca Țiriac
Platforma www.oilenergytrading.ro a fost lansată în luna octombrie a anului trecut. „Ceea ce diferenţiază platforma noastră de celelalte de pe piaţă este faptul că le va permite şi clienţilor care nu sunt contractaţi să comande produse petroliere, înregistrându-se direct pe portal şi obţinând o ofertă concretă cu transport inclus la destinaţie“, spune Remus Hîrceaga, directorul general al Oil Energy Trading.
Clienţii care deja se află în baza de date a companiei pot obţine ofertele în conformitate cu condiţiile negociate în contract şi pot, de asemenea, comanda şi celelalte produse petroliere comercializate de companie, cum ar fi bitumul sau păcura. „Practic, o companie poate să-şi comande produse petroliere ca pe o pereche de pantofi, 24 h/7 zile pe săptămână, de pe laptop, tabletă sau smartphone“, afirmă Hîrceagă.
În plus, Ion Țiriac va investi un milion de euro într-un lanț de benzinării care ar urma să includă 15 stații până la finalul anului viitor. Prețul carburantului la pompă va fi mai mic cu 10-12 bani pe litru decât la stațiile altor companii. Prima benzinărie va fi amplasată în București, pe bulevardul Expoziției și va deveni funcțională înainte de Crăciun. Aceasta va include un tanc cu trei pompe pentru motorină și benzină, pentru autoturisme și tiruri, și un POS. Investiția se ridică la 80.000 de euro. Până la finele anului 2014, alte 14 benzinării similare vor fi deschise în centrele pe care le controlează Țiriac Auto.

Schimbări de management
Pentru celelalte businessuri, Țiriac și-a schimbat radical structura de management. Astfel, la 39 de ani, Leonard Leca a preluat cârma grupului Ţiriac, înlocuindu-l pe Petru Văduva, care a plecat la Transgaz. În afara schimbării celui care ocupa funcția de CEO, Țiriac a modificat în această vară și conducerea diviziei auto a grupului Ţiriac. Astfel, Daniel Antor este în continuare director general al Ţiriac Auto, iar Marco Saltalamacchia a venit la conducerea Diviziei Auto Ţiriac Holdings, care include următoarele companii: Ţiriac Auto, importatorii (Hyundai Auto Romania, Premium Auto, M Car Trading, Romcar), Ţiriac Auto Rulate şi Auto Stop.
Cifra de afaceri a Țiriac Holdings, incluzând participațiile, a depășit anul trecut 500 de milioane de euro. Pentru 2013, noua conducere a grupului se așteaptă la o creștere de un singur procent. Divizia auto a grupului a avut o cifră de afaceri de 230 de milioane de euro și un profit de 0,7 milioane de euro în 2012.
Pe partea de real estate, Țiriac deține Clubul Rezidențial Stejarii și Residenz, trei centre de afaceri (central Țiriac, Nouveau și Vama Poștei), 18 showroomuri în București și în țară, spații comerciale (Metro Punct Piatra Neamț) și Praktiker din Târgu-Mureș, clădirea flotei de aeronave din Otopeni și 1.100 de hectare în spații intravilane în întreaga țară.
Participațiile grupului includ: 44% din Unicredit Țiriac Bank, 44% din Allianz Țiriac, 40% din Meteor și Universal, 25% din servicii de handling pe Aeroportul Internațional Henri Coandă și 15% din Metro România.

Ion Țiriac
800-850 milioane euro
73 de ani, divorțat, trei copii,
Auto, bănci, asigurări, imobiliare, petrol
Monte Carlo, București

500 milioane de euro este cifra de afaceri pe întregul grup de firme, inclusiv participațiunile deținute de Țiriac în 5 mari entități economice

6 avioane charter cuprinde flota Țiriac Air, companie cu o cifră de afaceri de 5-6 milioane de euro la sfârșitul anului trecut și care încearcă să ajungă la break-even.