“Varianta de timbru de mediu introdusă în primăvară a fost, se pare, cea mai neinspirată propunere din lungul şir de schimbări ale taxei auto. Practic, acesta a omorât piaţa auto şi dealerii. Mai mult, a creat confuzie în piaţă, nu a stimulat atât de mult achiziţionarea de maşini nepoluante şi a blocat tranzacţiile cu maşini second-hand pe plan intern”, a afirmat Cune.

Reprezentanţii Autovit.ro arată că “declaraţiile autorităţilor despre o nouă schimbare a taxei în 2014 au menţinut acel sentiment de aşteptare, care inhibă tranzacţiile auto şi care a fost prezent constant în ultimii ani, descurajând cumpărarea de maşini”.

În data de 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, din acel moment taxa auto urmând să fie calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii.

Timbrul de mediu se aplică pentru autovehiculele din categoria M1, M2, M3 cu precizarea că pentru categoria de autoturisme cu normă de poluare Euro5, Euro4 şi Euro3 formula de calcul ia în proporţie de sută la sută emisia de CO2, iar pentru autoturismele cuprinse în normele de poluare non-euro, Euro 1 şi Euro 2 se aplică actuala formulă prevăzută prin Legea 9/2012, ce ia în calcul capacitatea cilindrică.

Pe de altă parte, taxa creşte pentru maşinile Euro3 şi Euro4 în cazul versiunilor diesel, întrucât, potrivit Rovanei Plumb, “emisiile din pulberi sunt mai mari în cazul maşinilor care merg cu motorină”.

Ministrului Mediului, Rovana Plumb, estima pentru anul 2013, încasări din timbrul de mediu mai mari cu 100 milioane de lei, comparativ cu anul 2012, în timp ce valoarea sumelor ce trebuie restituite celor care au achitat taxa auto va fi de 400 milioane lei.AGERPRES