Primul constructor nipon care a construit mașini în serie, Mitsubishi, se poate lăuda cu un trecut glorios. Grație modelului Pajero, marca a devenit o țintă pentru toți iubitorii de aventură în afara drumurilor amenajate. În zona sporturilor cu motor, modelele EVO au atras viteziștii ca un magnet grație performațelor superioare și tracțiunii integrale aproape fără cusur. Chiar și trecerea la propulsia electrică i-a avut printre pionieri pe niponi prin faimosul i-MiEV, model care și-a împrumutat platforma și sistemul de propulsie celor două reprezentate ale grupului PSA, Citroen C-Zero și Peugeot iOn. Asta se întâmpla în 2010 când puțini constructori auto se gândeau că un sistem de propulsie bazat strict pe energie electrică ar putea reprezenta viitorul.

 

De atunci însă, lucrurile au căpătat o întorsătură mai puțin fastă pentru compania niponă, din portofoliu dispărând, rând pe rând, vehicule cu renume precum Colt, Lancer, Grandis sau Eclipse. Mitsubishi și-a concentrat întreaga forță către dezvoltarea de SUV-uri, iar Pajero, Outlander și ASX au dus mai departe, alături de pickup-ul L200, moștenirea de specialist off-road a companiei.

Miza pe tineri

Inclus în gama Mitsubishi între ASX și Outlander, Eclipse Cross este cu SUV Coupé compact, anunțat de producător drept „primul model din noua generaţie de vehicule Mitsubishi Motors”. Testat de Capital în varianta Instyle+, vehiculul s-a încadrat perfect în liniile cunoscute ale mărcii nipone. Motorul de 1,5 litri alimentat cu benzină, care dezvoltă 163 CP și asigură un cuplu de 250 Nm, își face datoria pe deplin atât pe șosea cât și pe teren accidentat, fiind ținut în frâu de cutia CVT ale cărei setări par menite să asigure un consum cât mai redus. Compromis necesar, având în vedere că vorbim despre un SUV de 1,5 tone cu motor alimentat cu benzină, modul de funcționare al cutiei poate fi nesatisfăcător pentru cei obișnuiți cu un stil de deplasare mai sportiv. Dincolo de ansamblul motor – cutie, Eclipse Cross oferă șoferului încredere și putere, stabilitatea în viraje fiind la cote superioare în ciuda unui sistem de direcție perfectibil. În teren accidentat sistemul S-AWC permite alegerea între trei stiluri de condus: Auto, Snow și Gravel.

 

Din dorința de a se adapta cât mai bine trendurilor actuale și de a satisface asteptările clienţilor, care sunt mereu în căutarea elementelor ce se potrivesc personalității lor Mitsubishi a adăugat un design emoțional atuurilor ingineriei. Partea frontală puternică și agresivă, completată de liniile laterale sportive și de un spate caracteristic unui coupé fac din Eclipse Cross o apariție care atrage ca un magnet. În interior, calitatea materialelor a crescut substantial față de modelele anterioare, iar atenția la detalii este evidentă. Bordul a trecut printr-un tratament de modernizare și eficientizare, o axă centrală orizontală separând complet funcțiile de informare de cele dedicate operării vehiculului. Și la nivelul tehnologiei de la bord SUV-ul compact redefinește experiența Mitsubishi. Printre dotări se numără Touch Pad Controller, o interfață aflată în premieră pe un model al mărcii care permite controlul funcţiilor audio, precum şi aplicatiile pentru telefoane inteligente. În partea superioară a bordului, Eclipse Cross dispune de sistemul „Smartphone Link Display Audio” (SDA), accesibil printr-un ecran tactil de șapte inci. O altă noutate demnă de luat în seamă este sistemul HUD (Head Up Display) cu ecran color care prezintă şoferului, în câmpul său vizual, informații despre viteză, traseu, cruise-control și o mulțime de alerte ale echipamentelor de siguranță.

Mitsubishi Eclipse Cross poate fi achiziționat în România cu prețuri care încep de la 25.573 euro și urcă până la 35.688 de euro. În prezent există o ofertă care poate reduce aceste prețuri cu circa 2.000 de euro.

 

Caracteristici tehnice Mitsubishi Eclipse Cross

Motor                                  1.5 Turbo

Capacitate cilindrică       1.499 cmc

Putere                                163 CP

Combustibil                      benzină

Viteza maximă                 200 km/h

Accelerație 0-100 km/h   9,8 sec.

Consum mediu                7,0 l/100 km

Emisii CO2                       159 g/km

Preț                                    35.688 euro