Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

TEST În mijlocul hergheliei electrice BMW

Autor: | | 0 Comentarii

Sute de cai-putere proveniți din propulsoare electrice animă astăzi multe dintre modelele BMW. Fie că vorbim de mașini pur electrice, precum i3, sau hibride - Seria 3, Seria 5, Seria 7, X5, Seria 2 Active Tourer, Mini Countryman și i8 - bavarezii demonstrează că poți deține un vehicul spectaculos și puternic fără a produce efecte negative asupra mediului.

La câţiva kilometri de Viena, într-un mic orăşel austriac, o întreagă herghelie de cai-putere electrici ascunşi sub capotele strălucitoare ale unor modele BMW aşteaptă cu nerăbdare să îşi arate calităţile. Pentru câteva zile, circuitul de la Pachfurth este gazda „ Electric Now Tour 2017”, un eveniment organizat de BMW pentru a prezenta clienţilor importanţi şi jurnaliştilor cele mai noi produse ale companiei care au ca numitor comun electricitatea. Marele producător premium german are în acest moment în gamă un vehicul 100% electric, i3, un hibrid de înaltă performanţă de tip plug-in, i8, dar şi alte cinci vehicule care au un sistem de propulsie format dintr-un motor termic şi unul electric - Seria 3, Seria 5, Seria 7, X5 şi Seria 2 Active Tourer. Totodată, în gama Mini există şi o variantă Countryman dotată cu acelaşi sistem hibrid.

Pentru toate acestea acestea – mai puţin i3 – producătorul a utilizat două arhitecturi. Prima, disponibilă în familiile Seria 3, Seria 5, Seria 7 şi X5, implică un motor termic amplasat transversal şi unul electric poziţionat între acesta şi cutia de viteze. Cea de-a doua variantă, rezervată maşinilor dotate cu propulsor termic longitudinal precum Seria 2 Active Tourer, Mini Countryman si i8, are în dotare un alt motor electric poziţionat pe cealaltă punte a maşinii. Deşi cele două arhitecturi diferă, ambele oferă atât posibilitatea de a utiliza strict motorului electric, doar cel termic, sau ambele, în acelaşi timp. Totodată, toate vehiculele din familiile „i” şi „iPerformance” au capacitatea de a regenera energia stocată în baterii atunci când este utilizat motorul termic sau în momentul frânării.

 

Fără preţuri exorbitante

În general, atunci când vorbim despre vehicule electrice sau hibride, una dintre principalele temeri ale potenţialilor clienţi este preţul de achiziţie, Ei bine, dacă în privinţa modelelor i3 sau i8, ştacheta este încă ridicată la un nivel destul de greu de atins, modelele hibride din familiile clasice BMW sunt pozitionate între vehiculele alimentate cu  benzină si cele diesel de puteri similare. Astfel, în cazul BMW 330e iPerformance în echipare Advantage, preţul de catalog cu TVA este, în România, de 44.446 de euro. Modelul similar, dar echipat doar cu motor alimentat cu benzină – 330i – costă 41.828 euro. Deşi ambele dezvoltă 252 CP, consumul în cazul hibridului este de 1,9 l/100km (!), în timp ce modelul cu motor termic consumă minimum 6,1 l /100km. Totodată, varianta diesel 330d cu cutie automată, care dezvoltă 258CP, costă 48.016 euro şi are un consum mediu de 4,9 l/100km.  Situaţia se repetă şi în cazul hibridelor din Seria 2 Active Tourer, Seria 5 sau X5.

 

Dacă preţul de achiziţie nu este atât de important şi vă doriţi un vehicul hibrid care să atragă toate privirile, indiferent dacă circulaţi în Bucureşti, Iaşi, Londra sau Monte Carlo, i8 poate fi alegerea perfectă. Acesta pune la dispoziţia utilizatorului nu mai puţin de 362 CP consumând doar 2,1 l/100km. Desigur, pentru că tehnologiile utilizate atât în privinţa propulsiei cât şi în cele ale construcţiei caroseriei sau sistemelor de comandă şi control sunt foarte costisitoare, şi preţul de catalog este unul pe măsura performanţelor şi aspectului: 137.505 euro.

 

În cazul modelului 100% electric BMW i3 – cel mai vândut vehicul de acest tip din România – există două variante de preţuri corespunzătoare unor pachete de baterii care asigură autonomii diferite. Astfel, varianta cu autonomie de 190 km costă la noi 36.295 de euro, în timp ce modelul cu baterie de 94Ah şi autonomie de 312 km are un preţ de catalog de 37.485 euro. Dacă nici o astfel de autonomie nu vi se pare suficientă, puteţi opta oricând pentru varianta hibrid a lui i3 care are în dotare, pe lângă motorul electric şi unul termic. Acesta din urmă este utilizat doar ca generator de electricitate şi ridică autonomia cu încă 150 km. Preţul pentru un astfel de vehicul este de circa 42.000 de euro. Desigur, o astfel de achiziţie este costisitoare, însă având în vedere că Guvernul tocmai a anunţat demararea programului „Rabla Plus”, prin care se oferă o bonificaţie de circa 10.000 de euro pentru un vehicul electric sau de aproape 5.000 de euro pentru un hibrid începând cu jumătatea lunii mai, chiar şi preţul poate deveni mai atractiv. Asta nu înseamnă că maşinile prietenoase cu mediul sunt ieftine şi nici că sunt pentru oricine. Conform studiilor, persoanele fizice utilizează maşinile electrice, de cele mai multe ori, ca al doilea vehicul, doar pentru călătorii scurte în limita marilor aglomerări urbane. Prin urmare, vorbim despre oameni care îşi permit achiziţionarea şi întreţinerea a minimum două maşini. În cazul hibridelor, mai în pas cu vremurile, autonomia este asemănătoare modelelor cu motoare termice sau chiar mai mare.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro