Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Tarom se îngroapă în pierderi. Avioane funcţionale, tot mai puţine

Autor: | | 5 Comentarii

Compania Tarom a avut manageri plătiţi regeşte timp de mai bine de patru ani, dar modul de cheltuire a banilor din visterie îndreaptă compania spre faliment. Niciun manager nu au reuşit să conceapă o strategie viabilă, o grilă de salarizare, să oprească migraţia specialiştilor şi să implementeze un program de schimbare a flotei.

Brandul aerian naţional Tarom, o companie mamut, unde nimeni nu se atinge de posturile confortabile pentru clientela politică şi nu se cere performanţă sau rezultate, aterizează cu turbulenţe spre faliment. 

După mai bine de patru ani de management privat, conducerea Tarom a înregistrat pierderi totale de peste 65 milioane euro. Din noiembrie 2012, Tarom a avut patru manageri privaţi, pe Christian Heinzamnn, Gabriel Stoe, Dan Iulius Plaveti şi Eugen Davidoiu. Anul trecut, conform informaţiilor Capital, Tarom a înregistrat pierderi de circa 25 milioane de lei, comparabil cu cifrele raportate în anul 2015, când oficialii operatorului aerian au anunţat un minus de aproximativ 27 milioane de lei. 

Escaladarea pierderilor financiare a fost încetinită de retragerea celor mai mari avioane din flotă, respectiv cele două Airbus A310, aeronave care ar fi produs alte pierderi de câteva milioane lei lîn ultimele luni ale anului trecut.

Avioanele transoceanice trebuie vândute până la sfârşitul anului

Conform specialiştilor din industria aviaţiei, conservarea celor două aeronave a costat aproximativ 50.000 de euro. În prezent, odată cu reevaluarea activelor din anul 2015, cele două avioane retrase de oficialii Tarom sunt evaluate la circa 9,3 milioane euro. „Aceste aeronave trebuie vândute până la sfârşitul anului pentru că sunt scadente la reparaţii. Costurile de mentenanţă pentru următorii doi ani se ridică la circa 20 milioane de euro pentru cele două Airbus A310. Valoarea curentă pentru fiecare aeronavă este estimată, conform cataloagelor de specialitate, la 2-2,5 milioane de euro. Astăzi doar Iranul, armata canadiană şi unele companii cargo utilizează acest tip de avion, ne-au explicat surse din cadrul companiei. 

În prezent, Tarom operează zborurile externe şi interne cu o flotă compusă din numai 21 aeronave. Mai exact, Tarom deţine 12 avioane cu motoare jet şi nouă aeronave ATR. Dacă în cele mai mari avioane din flota TAROM încap 134 de pasageri, ceilalţi operatori din piaţa folosesc aeronave cu o capacitate de cel puţin 180 de pasageri, ambele tipuri de aeronave având acelaşi consum de carburant. 

Ministerul Transporturilor amână modernizarea flotei

Declaraţia ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, din care înţelegem că se vor cumpăra 30 de avioane pentru TAROM, rămâne un vis frumos pentru guvernul Grindeanu, după ce oficialii MT au amânat achiziţa unor aeronave care ar fi putut zbura în orarul de vară anunţat de operatorul aerian. Pentru a creşte capacitatea de transport a operatorului aerian, conducerea Tarom, la sfârşitul anului trecut, a propus Ministerului Transporturilor mai multe variante pentru achiziţia de avioane în sistem de leasing operaţional. „Ministerul Transporturilor a primit mai multe variante pentru achiziţia aeronavelor în sistem de leasing operaţional. Cel mai profitabil era să fie închiriate două aeronave Airbus A320 cu 180 de locuri fiecare. Chiria ar fi costat aproximativ 300.000 euro/lună, pentru a putea fi folosite în programul de vară. S-a amânat însă decizia. Dacă ar fi prevăzuţi bani în buget pentru dezvoltarea capacităţii de transport atunci Tarom poate spera că se apropie de pierderi zero în 2017. Cu cele 21 de avioane nu are nicio şansă să reducă pierderile“, ne-au explicat surse din Ministerul Transporturilor. 

În a doua parte a acestui an şi în 2017, aeronavele Tarom intră într-un program de revizie legat de motoare şi tren de aterizare, costurile acestor revizii fiind suporate de companie. „Zeci de milioane de euro costă aceste revizii“, ne-au mai explicat sursele din cadrul MT.

Cosmonauţii de la Tarom

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

20 septembrie 2017

Compania de Drumuri semnează primele contracte de deszăpezire

Transporturi si Infrastructura

20 septembrie 2017

TOP 5 transportatori din România

Transporturi si Infrastructura

19 septembrie 2017

Tarom va avea un nou director general în două-trei zile

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro