Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Piata Auto

SUV-urile „made in Romania” bulversează piața auto europeană

Autor: | | 5 Comentarii

Dacia Duster și Ford Ecosport înregistrează cele mai mari creșteri ale înmatriculărilor din segmentul SUV-urilor mici. Analiștii LMC Automotive anunță și că „SUV-ul Ford având la bază modelul Fiesta, care va fi lansat probabil în 2020, va fi unul dintre cele mai importante vehicule din segment”.

Înmatriculările de SUV-uri cu dimensiuni reduse cresc rapid în toate statele europene, iar analiştii LMC Automotive estimează o majorare a segmentului B-SUV până la 1,8 milioane de unităţi în acest an, de la 1,4 milioane în 2017. Pe lângă apetitul românilor pentru astfel de maşini este demn de luat în seamă şi faptul că ambele modele din categoria menţionată produse în România – Dacia Duster şi Ford EcoSport – înregistrează creşteri spectaculoase pe piaţa europeană. În Top 10, în afara nou-intratelor Volkswagen T-Roc, Citroen C3 Aircross şi Opel Crossland X, cele mai mari creşteri sunt vizibile în dreptul modelelor asamblate la Mioveni şi Craiova. Astfel, rezultatele din primul trimestru al acestui an poziţionează Dacia Duster pe locul trei în segmentul SUV-urilor de clasă B, în creştere cu 31% până la 46.571 de unităţi. Având în vedere că modelul aflat pe locul 2, Peugeot 2008 a înregistrat un recul cu 7,5% până la 50.117 unităţi, este de aşteptat ca modelul românesc să urce chiar mai mult în clasament. În acelaşi timp, noua versiune Ford EcoSport a înregistrat şi ea o creştere cu 29% până la 23.743 de unităţi depăşind cu mai bine de 2.000 de unităţi pionierul segmentului, Nissan Juke, aflat pe poziţia a zecea în clasamentul european.

 

Prin comparaţie cu primul trimestru al anului 2017, segmentul SUV-urilor de clasă B a înregistrat şi modificări de structură. Dacă anul trecut 43% dintre modelele vândute aveau motoare diesel, în acest an maşinile cu acest sistem de propulsie ocupă doar 33% din piaţă. În acelaşi timp, modelele B-SUV cu motoare alimentate cu benzină au avansat de la 56% din segment până la 65%.

Un alt detaliu demn de luat în seamă din analiza JATO Dynamics - LMC Automotive este viitorul acestui segment, prognozat să crească în ritm rapid şi în următorii ani. Mai mult chiar, în afara celor 70.314 unităţi Duster şi EcoSport înmatriculate într-un singur trimestru în Europa, România ar putea deveni, din 2020, furnizorul unui al treilea model în segmentul SUV-urilor de clasă B. „Unul dintre cele mai importante modele care va ajunge pe piaţă în acest segment este SUV-ul Ford care va avea la bază Fiesta şi care ar putea fi comercializat începând cu 2020”, menţionează oficialii LMC Automotive. „Ford a înţeles greşit consumatorii în 2014 când a lansat modelul EcoSport produs în India pe piaţa europeană. De atunci însă, Ford şi-a revizuit strategia şi a remodelat vehiculul astfel încât să se potrivească cerinţelor clienţilor europeni. În plus, a mutat producţia în România. (...) Pentru următorul model Ford speră o repetare a succesului repurtat cu Fiesta”. Cum estimările analiştilor LMC Automotive se potrivesc cu informaţiile privind lansarea unui nou model produs de Ford la Craiova este destul de limpede că România ar putea avea, în doar câţiva ani, un cuvânt greu de spus în segmentul SUV-urilor de clasă B comercializate pe piaţa din Europa.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.