Înmatriculările de SUV-uri cu dimensiuni reduse cresc rapid în toate statele europene, iar analiștii LMC Automotive estimează o majorare a segmentului B-SUV până la 1,8 milioane de unități în acest an, de la 1,4 milioane în 2017. Pe lângă apetitul românilor pentru astfel de mașini este demn de luat în seamă și faptul că ambele modele din categoria menționată produse în România – Dacia Duster și Ford EcoSport – înregistrează creșteri spectaculoase pe piața europeană. În Top 10, în afara nou-intratelor Volkswagen T-Roc, Citroen C3 Aircross și Opel Crossland X, cele mai mari creșteri sunt vizibile în dreptul modelelor asamblate la Mioveni și Craiova. Astfel, rezultatele din primul trimestru al acestui an poziționează Dacia Duster pe locul trei în segmentul SUV-urilor de clasă B, în creștere cu 31% până la 46.571 de unități. Având în vedere că modelul aflat pe locul 2, Peugeot 2008 a înregistrat un recul cu 7,5% până la 50.117 unități, este de așteptat ca modelul românesc să urce chiar mai mult în clasament. În același timp, noua versiune Ford EcoSport a înregistrat și ea o creștere cu 29% până la 23.743 de unități depășind cu mai bine de 2.000 de unități pionierul segmentului, Nissan Juke, aflat pe poziția a zecea în clasamentul european.

 

Prin comparație cu primul trimestru al anului 2017, segmentul SUV-urilor de clasă B a înregistrat și modificări de structură. Dacă anul trecut 43% dintre modelele vândute aveau motoare diesel, în acest an mașinile cu acest sistem de propulsie ocupă doar 33% din piață. În același timp, modelele B-SUV cu motoare alimentate cu benzină au avansat de la 56% din segment până la 65%.

Un alt detaliu demn de luat în seamă din analiza JATO Dynamics – LMC Automotive este viitorul acestui segment, prognozat să crească în ritm rapid și în următorii ani. Mai mult chiar, în afara celor 70.314 unități Duster și EcoSport înmatriculate într-un singur trimestru în Europa, România ar putea deveni, din 2020, furnizorul unui al treilea model în segmentul SUV-urilor de clasă B. „Unul dintre cele mai importante modele care va ajunge pe piață în acest segment este SUV-ul Ford care va avea la bază Fiesta și care ar putea fi comercializat începând cu 2020”, menționează oficialii LMC Automotive. „Ford a înțeles greșit consumatorii în 2014 când a lansat modelul EcoSport produs în India pe piața europeană. De atunci însă, Ford și-a revizuit strategia și a remodelat vehiculul astfel încât să se potrivească cerințelor clienților europeni. În plus, a mutat producția în România. (…) Pentru următorul model Ford speră o repetare a succesului repurtat cu Fiesta”. Cum estimările analiștilor LMC Automotive se potrivesc cu informațiile privind lansarea unui nou model produs de Ford la Craiova este destul de limpede că România ar putea avea, în doar câțiva ani, un cuvânt greu de spus în segmentul SUV-urilor de clasă B comercializate pe piața din Europa.