SE INTAMPLA ACUM!

Editoriale

Substanță și contrast

Autor: Robert Stan | luni, 25 ianuarie 2016 | 0 Comentarii

.

Sunt puţini cei care încă nu au înţeles că industria auto este extrem de importantă pentru România. Cu o cifră de afaceri tot mai mare şi exporturi care pun umărul la echilibrarea balanţei comerciale, aceasta susţine zeci de mii de familii şi asigură altor câteva mii vehiculele de care au nevoie. În privinţa producţiei este tot mai clar contrastul dintre cei doi mari producători locali Dacia şi Ford. În timp ce la Mioveni se produc maşini pe bandă rulantă, la Craiova totul se mişcă în ritm de melc. De asemenea, în timp ce marca Dacia – aproape necunoscută în urmă cu câţiva ani în Occident - devine tot mai apreciată în lume şi bate record după record, gigantul Ford se chinuie să găsească soluţii pentru a redeveni profitabil în Europa şi, mai important pentru români, un al doilea model care să justifice existenţa uzinei din Oltenia şi să îl ajute să respecte contractul de privatizare. Acesta pare să fi devenit o simplă hârtie pe care atât autorităţile cât şi producătorul au ascuns-o prin sertare pentru a uita cât de mare este contrastul dintre angajamente şi realizări. Deocamdată, Ford asamblează în România doar câteva zeci de mii de monovolume B-Max pe an, mult sub capacitatea instalată a fabricii, şi se laudă cu producţia de motoare, singurul punct de sprijin real şi de substanţă.

Luna ianuarie este, în fiecare an, momentul în care comercianţii de maşini din România îşi prezintă realizările. Statistica ne arată că sectorul de comerţ al industriei auto merge, din nou, tot mai bine. Creşterea cu 20% a vânzărilor de maşini noi este însă vestea bună care ascunde realitatea dezolantă. Mai bine de 75% din vânzări au fost realizate graţie firmelor care îşi înnoiesc parcurile auto, în timp ce persoanele fizice fie nu au bani, fie se tem să facă împrumuturi pentru a achiziţiona un autovehicul. Prinşi între ciocan şi nicovală, românii preferă maşinile de ocazie. Doar că acest fenomen în faţa căruia autorităţile par complet depăşite a dus şi la creşterea vârstei parcului auto până la 14 ani, mult peste media europeană. Prin urmare, în loc să combatem poluarea şi să modernizăm parcul auto, am ajuns în situaţia de a pompa fonduri importante într-un program REMAT ale cărui efecte pozitive întârzie să apară.

Fără doar şi poate, atât producţia de maşini cât şi comercializarea acestora oferă contraste tot mai mari, unele deloc benefice pe termen lung. În schimb, substanţa, adevăratul punct forte al industriei auto, rămâne foarte puţin cunoscut: producţia şi exportul de componente auto au transformat România într-un adevărat El Dorado. Unul care, deşi zace în anonimat pe la noi, pune mulţi şefi de mari compani auto să studieze oportunităţi de investiţie.

Acest articol a fost publicat în al patrulea număr al revistei Capital, din 25-31 ianuarie 2016

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

Editoriale

18 iulie 2016

Alzheimer în uniformă

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii