CITEŞTE ŞI

Companii

Sub egida noilor proprietari, McDonald’s își dublează investițiile

Autor: Ilinca Pop | miercuri, 03 februarie 2016 | 0 Comentarii

România devine a şasea piaţă unde Premier Capital deţine franciza McDonald’s. Ce vor noii proprietari? Să schimbe harta fast-food-ului din România.

Românii mănâncă la McDonald’s. În număr mare, s-ar putea spune, dacă ne uităm la cifre. Și nu miră pe nimeni: la McDonald’s mănâncă şi spaniolii, şi nemţii, şi francezii, şi.. „toată lumea“ care s-a obişnuit cu fast-food-ul. Dă dependenţă? Nu dă dependenţă? Te îngraşă sau îţi induce tot felul de pofte în creier? Ei bine, investitorii se concetrează mai degrabă pe schimbări, pe proiecte noi şi extinderi şi lasă alegerile în seama clientului. „Compania îşi vinde produsul, face campanii care intră în mintea consumatorului şi activează nevoi. Nevoia de «tot felul de ingrediente» folosite în crearea acelui produs, tot felul de pofte. Bune, rele? Mai contează? O minte echilibrată nu se lasă prinsă în astfel de jocuri, ci face alegeri fără a se afla sub influenţa unei campanii de produs“, spune reprezentantul unei agenţii de publicitate. Cazul McDonald’s în România, concludează el, este „cazul tuturor companiilor de fast-food din lume - au o reţetă pe care au extins-o şi fac profit foarte mare“.

Ce înseamnă „reţeta McDonald’s“ pe piaţa românească? Anunţul că Premier Capital, divizie a companiei malteze Hili Ventures, a preluat franciza McDonald‘s pentru România, cu 65 de milioane de dolari, tranzacţie care include toate cele 67 de restaurante din piaţa locală şi cele 19 cafenele McCafé, nu a mirat pe nimeni. Zvonurile existau deja, curiozitatea fiind îndreptată mai ales către proiectele noilor proprietari. Aceştia au precizat că, numai anul acesta, pentru piaţa românească, planurile includ remodelarea a cinci restaurante, deschiderea a şapte noi McCafe-uri şi cel puţin două deschideri de restaurante. În total, investiţiile vor depăşi 25 de milioane de lei, aproape dublu faţă de valoarea din 2015.

„Opt restaurante în fiecare an“

„Vom continua să ne dezvoltăm în România şi intenţionăm să deschidem restaurante noi, însă nu avem un număr exact. Deschiderea unui restaurant costă aproximativ 1,4 milioane de euro, dar depinde şi de locaţie. Şi, dacă ne uităm la 2017 şi 2018, vom încerca să deschidem opt restaurante în fiecare an, la nivel de grup, nu doar în România, ci în toate cele şase ţări în care activăm“, spune directorul general al Premier Capital, Melo Hili. În context, şi numărul angajaţilor va creşte în funcţie de numărul de restaurante deschise, fiecare nou restaurant urmând să aibă circa 60-70 de angajaţi. Cu alte cuvinte, pentru Premier Capital România devine a şasea piaţă unde compania deţine franciza McDonald’s şi va fi totodată şi cea mai mare.
Mai mult, Daniel Boaje, care şi-a păstrat funcţia de director general pentru România, spune că grupul va înregistra o cifră de afaceri de 230 de milioane de euro, anul acesta, mai mult de jumătate fiind acoperită de activitatea din România. Iar planurile maltezilor nu se opresc aici: vor să ajungă la 150 de restaurante McDonald’s, până în 2018. O ţintă pe cât de ambiţionasă, pe atât de posibilă.

Matematic, având intenţia de a deschide, în fiecare an, mai multe restaurante în piaţa locală, este clar că numărul clienţilor care vor trece pragul restaurantelor, într-o lună, ar putea depăşi 6 milioane, până în 2018. Cel puţin aşa ne dă la un calcul simplu, pornind de la ceea ce declara în urmă cu câteva luni Daniel Boaje: „Astăzi avem 4 milioane de clienţi pe lună“. Cu o precizare: anul trecut, McDonald’s România a avut un rulaj de peste 100 de milioane de euro, iar restaurantele cu cele mai mari vânzări au fost cele de la Unirea şi Dristor (Bucureşti), urmate de cele din Constanţa, Braşov, Craiova, Timişoara şi Cluj.

Aşa că, în timp ce timp ce McDonald’s va continua să investească, peste tot în ţară, concurenţa - KFC, Subway, Springtime sau Nordsee - speră să-l ajungă din urmă. O privire de ansamblu demonstrează că toate companiile au început în Bucureşti şi s-au extins, apoi, în cele mai cunoscute oraşe din ţară. Rapid, poate chiar uşor agresiv, investitorii în industria de fast food au pus demult România pe harta celor mai atractive puncte de business din Europa.

„În 2015, am extins lanţul de restaurante KFC. Pentru o unitate, investiţia medie este de 350.000 euro. Cred că industria românească de fast food este deja dezvoltată, cu jucători puternici. Însă, cu toate acestea, o diversificare a ofertei ar fi în folosul clienţilor“, spunea Monica Eftimie, Chief Marketing Officer KFC, Pizza Hut Delivery şi Paul România, într-un interviu anterior pentru Capital.

Mai departe, spus diferit, dar la fel de repede ca şi fast food, afacerile restaurantelor cu servire rapidă din ţară vor continua să se dezvolte şi să se axeze pe un nou segment: cel a drive-thru-urilor. Aşa arată astăzi planurile marilor jucători.

4.000 de angajaţi sunt astăzi în restaurantele McDonald’s din România; numărul lor va creşte odată cu deschiderea unor noi unităţi, în următorii doi ani

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii