Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

Studiu: Pregătirea mașinii pentru concediul de vară costă, în medie, 700 de lei

Autor: | | 0 Comentarii

Un român parcurge, în medie, 5.000 km cu mașina personală, pe durata lunilor de vară, reprezentând circa 40% din distanța totală parcursă într-un an. În medie, pregătirea mașinii pentru vară necesită un buget de 700 de lei.

Un studiu realizat de un magazin online de piese auto si accesorii relevă faptul că în medie, pregătirea maşinii pentru vară necesită un buget de 700 de lei, această revizie având un cost mai scăzut decât pregătirea necesară la ieşirea din sezonul rece, care ajunge până la aproximativ 800 de lei. Specialiştii AutoEco.ro recomandă o verificare amănunţită a autovehiculului înainte de a pleca în vacanţa de vară, pentru a remedia posibile defecţiuni şi a preîntâmpina eventuale probleme generate de un drum lung. 

„Observăm un interes tot mai mare din partea posesorilor de autovehicule în a-şi lua măsurile de precauţie şi a-şi asigura tot confortul înainte de a pleca în concediul de vară cu maşina personală, împreună cu familia ori prietenii. De asemenea, pentru că în sezonul estival maşina este folosită cel mai mult faţă de tot restul anului, aproximativ 40% din kilometri dintr-un an fiind parcurşi în cele trei luni de vară, conducătorii auto profită de vizita în service pentru revizia obligatorie înainte de concediu să rezolve şi probleme mai vechi, pe care le-au amânat încă de la ieşirea din sezonul rece” , spune Costin Stan, CEO AutoEco.ro. 

Înainte de a pleca în vacanţa de vară, oficialii AutoEco.ro le recomandă şoferilor să verifice filtrele şi nivelul uleiului de motor, sistemele de suspensie, direcţie şi de frânare, anvelopele, sistemul de lumini, precum şi soluţia de climatizare. Este importantă şi efectuarea unei diagnoze, folosind un tester specializat, a calculatorului motor şi a tuturor sistemelor de siguranţă. Este recomandat ca intervalul de revizie a nivelului uleiului de motor să nu depăşească 12 luni sau maximum 15.000 km parcurşi. Pentru a nu depăşi acest interval, este recomadat ca schimbul de ulei de motor şi filtre să fie făcut înainte de concediu, dacă măsurătorile arată că gradul de uzură al acestora se apropie de limita maximă de kilometri la care este recomandată revizia.  

Cele mai frecvente probleme care pot apărea la maşinile rulate vara

Înainte de a pleca în concediu cu maşina personală, verificarea sistemului de frânare este extrem de importantă şi trebuie realizată într-un service specializat. Șoferii trebuie să ţină cont că grosimea plăcuţelor de frână trebuie să fie cât mai mare, mai ales la roţile din faţă, unde forţa de frânare este mai mare şi uzura intervine mai rapid. În ceea ce priveşte discurile de frână, este recomandată schimbarea lor dacă uzura depăşeşte 1 mm pe fiecare faţă a discului. Specialiştii atrag atenţia şi asupra verificării stării lichidului de frână, care trebuie înlocuit o dată la doi ani.

 

Șoferii trebuie să acorde importanţă crescută şi eventualelor scurgeri de lichid ale maşinii : lichidul de frână, cel de servodirecţie, antigelul sistemului de răcire al motorului şi uleiul de transmisie. Pentru toate acestea este necesară o verificare la un service autorizat încă de la observarea primelor pierderi.

În timpul verii, sistemul de aer condiţionat al maşinii poate ceda, dacă nu este întreţinut corespunzător, cele mai frecvente probleme fiind cauzate de pierderile de freon şi defectarea compresorului. Este necesar ca revizia de vară să includă încărcarea cu freon a sistemului de aer condiţionat, precum şi igienizarea sistemului de ventilaţie. 

Înlocuirea filtrului de habitaclu (de polen), care filtrează aerul înainte de intrarea în sistemul de climatizare pentru a fi răcit şi/sau distribuit în interiorul autovehiculului, asigură, de asemenea, confort sporit pasagerilor pe durata călătoriei, când vor parcurge o distanţa mai mare cu aerul condiţionat pornit. 

De asemenea, vara, pot apărea mai multe probleme cu anvelopele, de aceea, înainte de plecare, trebuie verificată presiunea acestora şi eventuale deformări şi lovituri. Nivelul de uzură al anvelopelor se depistează cu ajutorul indicatorului cu care acestea sunt prevăzute. În cazul în care nivelul indicatorului este depăşit, se recomandă înlocuirea lor cu unele noi. Este important ca la temperaturi extreme să fie utilizate anvelope speciale de vară şi nu all-season. 

Rularea cu viteză sau parcurgerea unui număr mare de kilometri pe suprafeţe accidentate şi drumuri greu practicabile favorizează defecţiuni ale sistemului de suspensie. Se recomandă micşorarea vitezei în astfel de condiţii şi evitarea gropilor. În plus, la rularea cu viteză pe drumuri naţionale, în condiţii de nisip sau pietriş, şi parbrizul poate fi afectat.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

X