International Council on Clean Transportation (ICCT), organizație non-profit a publicat un nou studiu care arată că până și cele mai noi mașini cu motoare diesel nu reușesc să îndeplinească standardele actuale de depoluare. Realizatorii studiului susțin că au testat mai mult de 700.000 de vehicule și 4.850 de modele comercialiate în toată Europa într-un efort de a oferi consumatorilor și autorităților informații exacte despre emisiile de oxizi de azot (Nox) ale motoarelor diesel.

Rezultatele au fost „o confirmare frapantă a celor mai grave temeri legate de autovehiculele diesel”, au declarat oficialii ICCT. În medie, chiar și cele mai slab cotate automobile cu motoare alimentate cu benzină, testate în trafic real au fost depășit de 1,5 ori limita menționată în omologarea de tip. În același timp, dieselurile Euro 6, considerate prietenoase cu mediul, au depășit de peste două ori limitele înscrise în omologarea de tip. Unele dieseluri Euro 6 au fost chiar de patru ori mai poluante, în timp ce mașinile cu propulsoare diesel Euro 5 chiar de 18 ori.

 

ACEA consideră studiul „înșelător”

 

În replică la informațiile publicate de ICCT, Asociația Constructorilor Europeni de Autovehicule (ACEA) a emis un comunicat care anunță că „spre deosebire de informațiile înșelătoare dintr-un nou raport, datele ACEA arată că ultimele motoare diesel Euro 6d au emisii mult reduse relevate în timpul testelor RDE (Real Driving Emissions) realizate pe șosea. Testele RDE presupun conducerea vehiculelor pe drumurile publice într-o paletă largă de condiții de trafic, folosind echipamente mobile de testare. RDE completează testele de laborator WLTP pentru a asigura că rezultatele din laborator sunt reale.

„Concluziile din noul studiu sunt înșelătoare pentru consumatori”, a declarat Secretarul General al ACEA, Erik Jonnaert. Afirmațiile din acest studiu se bazează pe teste de „teledetecție” realizate între 2011 și 2017. Prin urmare nu iau evaluează motoarele Euro 6d intrate în circulație după septembrie 2017.

„Întrucât toate mașinile testate ca parte a acestui studiu erau vehicule pre-Euro 6d, nu este surprinzător faptul că ele nu îndeplinesc cerințele privind emisiile deveniite obligatorii după ce au fost introduse pe piață”, a conchis Jonnaert.