În 2011, grupul american a făcut o cerere la Oficiul pentru Armonizare în cadrul Pieței Interne (OHIM) pentru ca designul sticlelor sale să obțină statutul de marcă înregistrată. Însă, OHIM a decis în 2014 că forma respectivă nu are niciun caracter distinct care să justifice obținerea statutului de marcă înregistrată.

Într-o decizie publicată miercuri, Curtea Generală a UE a susținut decizia anterioară a OHIM, apreciind că sticla Coca-Cola "nu posedă niciun fel de caracteristici care să o diferențieze de alte sticle disponibile pe piață".

Obținerea statutului de marcă înregistrată pe baza formei este foarte dificilă. În cazurile anterioare, justiția europeană a stabilit reguli clare potrivit cărora cei care vor să beneficieze de protejarea proprietății intelectuale trebuie să dovedească faptul că produsul poate fi recunoscut de consumatori exclusiv prin forma sa și nu în combinație cu logo-ul sau alt semn.

Producătorul Coca-Cola s-a declarat dezamăgit de decizia Curții Generale și ia în considerare o eventuală contestație la Curtea de Justiție a Uniunii Europene.