„13% din Produsul Intern Brut reprezintă o voce unitară şi care aşteaptă să fie tratată ca atare. Principalul mod în care autorităţile se pot raporta la această industrie este prin predictibilitate. Acesta este răspunsul pe care industria auto îl transmite autorităţilor. Ar fi bine ca autorităţile să nu se alinieze creativităţii clasice româneşti şi să aibă foarte multe idei. Câteodată ne dorim să existe cât mai puţine idei, pentru că ele fac parte din predictibilitate. Ne bucurăm să constatăm că diverse idei şi măsuri care la un moment dat erau aproape ca şi luate, precum impozitul pe cifra de afaceri sau split TVA generalizat sunt relativizate şi retrase. Dar aş vrea să înţelegem cu toţii că simplul fapt că se discută în forma în care se discută aceste idei, relativ puţin pregătite, şi cu toate că ele dispar generează pagube care rămân, pentru că sentimentul de frică, de lipsă de predictibilitate rămâne în întreaga economie românească şi în industria auto, în special. Cred că această industrie auto este zona cea mai simplă prin care putem să înţelegem absurditatea discursului legat de antagonizarea capitalului după provenienţa sa – capital străin, capital românesc, multinaţionale, firme româneşti, antreprenori ş.a.m.d. În această industrie, există dovada că nu se poate decât împreună şi acesta este singurul drum spre succes”, a spus Dragoş Anastasiu.

În viziunea şefului AHK România, multinaţionalele au adus în ţară o serie de beneficii fără de care ţara noastră nu ar fi fost la ora actuală ceea ce este.

„Ceea ce au adus multinaţionalele în România este de nepreţuit: transfer de know-how, un mod corect de a plăti şi a trata toţi angajaţii, pregătire profesională continuă şi multe alte aspecte fără de care România nu ar fi fost astăzi unde este acum. Împreună am reuşit să fim unde suntem, în pofida mediului general care nu a fost întotdeauna nici predictibil, nici favorabil. Important este să înţelegem care sunt şansele firmelor româneşti în această industrie. Firmele româneşti au şansa să devină furnizori globali, prin Dacia sau Ford, cu o singură condiţie: să înţeleagă ce înseamnă calitate. Nu se poate cu „merge şi aşa” într-o maşină. Cea mai mică piesă făcută după principiul ‘merge şi aşa’, poate duce la periclitarea vieţilor omeneşti. Dincolo de acest mesaj de unitate, cred că trebuie să adresăm autorităţilor îndemnul de a face un grup de lucru permanent pentru industria auto, de a sta în dialog minut de minut. Ne dorim cât mai puţine schimbări”, a subliniat şeful AHK România.

Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană (AHK România) şi Parteneriatul Auto România (PAR) organizează, marţi, prima ediţie a evenimentului ‘Romanian Automotive Summit’.

Peste 250 de participanţi din industria auto, autorităţi centrale şi locale, mediul academic, organizaţii de business şi asociaţii profesionale vor aborda în cadrul evenimentului de specialitate principalele teme de interes comun, cum ar fi producţia, Industria 4.0, inginerie, cercetare, dezvoltare şi inovare, educaţia şi resursele umane, integrarea în reţelele de furnizori a industriei auto, precum şi infrastructura de transport. (Sursa: Agerpres)