Ineditul evenimentului a fost oferit de formaţia Baltic Bees din Estonia, prezentă pentru prima oară la Timişoara. Piloţii escadrilei au 'salutat' încă de vineri după amiaza timişorenii, printr-un zbor deasupra oraşului, în formaţia de cinci aparate, anunță Agerpres.

Sâmbătă, estonienii s-au sincronizat perfect, desenând pe cer o inimă străpunsă de o săgeată şi executând spectaculoase acrobaţii, care au făcut deliciul publicului. 

Air Show 2016 a fost deschis de evoluţia elicopterelor Puma ale MApN, urmate de avioanele ultrauşoare. 

Formaţia ASALT s-a prezentat cu avioane de epocă, show-ul de pe cer fiind completat de momentele pirotehnice din apropierea pistei. 

Programul a cuprins evoluţii oferite şi de Iacării Acrobaţi ai României, care au executat multe zboruri şi acrobaţii care au avut imens succes la public, Baltic Bees şi ASALT, elicopterele Puma ale MApN. 

Aviaţia la Timişoara îşi are începuturile în anul 1951, când s-a înfiinţat Regimentul 12 Aviaţie Vânătoare pe Aerodromul Pipera – Bucureşti din care a făcut parte şi Baza Aeriană Timişoara ce era dotată preponderent cu avioane IAK-11. 

În mai 1951, din URSS au sosit primele avioane cu reacţie, de tip IAK-17, ulterior, la 15 iunie 1951, Regimentul fiind dislocat din Bucureşti pe Aerodromul brăilean Ianca. La 8 iulie 1953 s-a produs dislocarea Regimentului pe aerodromul Giarmata – Timişoara, un an mai târziu piloţii începând să folosească avioane MIG 15, aparate capabile, la acea vreme, să zboare în orice condiţii meteo. 

Din 1964, activitatea de zbor s-a desfăşurat pe avioane MIG-21 de diferite tipuri şi cu variate înzestrări, iar din 1978 în dotarea bazei au intrat şi MIG-urile 23 cu geometrie variabilă. Din 1993, piloţii de la Baza Aeriană 93 Timişoara au început zborurile pe aparatele MIG-21 Lancer. 

După mai bine de o jumătate de veac, Aeroportul Militar Timişoara a intrat în proces de restructurare şi modernizare, iar aici a mai rămas doar o escadrilă de elicoptere.